Lykke (ö;) Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Hvordan spiral har du? Er du fornøyd? Har du blødinger? Er så usikker på hva jeg skal bruke. Et par av vennene mine har spiral og har mistet mensen, det frister litt å ta dette da.
Verbena Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Har kobberspiral nå og er forsåvidt fornøyd. Men skal bytte til hormon om 3uker pga litt store blødninger og endel vondter innimellom! Håper på at jeg værtfall nesten skal miste mensen!
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har hormonspiral. Merker ikke at den er der. Hadde blødninger en stund i starten men nå har jeg bare månedlige småblødninger. Det holder med truseinnlegg. Er veldig fornøyd. Det er en fordel å ikke planlegge nytt barn med det første da, siden den koster ganske mye.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Kobber. Storfornøyd. Hatt den ca 3 måneder. Litt større blødninger under mens men eller ingenting.
MiPE Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Jeg hadde hormonspiral i 3 dager. Ble dårlig og måtte ta den ut.
Lykke (ö;) Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2008 Hmmm! ble ikke akkuratt mer sikker nå! Men takk for svar!
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Har kobberspiral, og den har jeg hatt i 2 år. Helt vanlige blødninger, ingen mellomblødninger, kjenner ikke noe til at den er der rett og slett. Så jeg er storfornøyd!!!
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Har hatt hormonspiral i 6-7 mnd og er ikke fornøyd. Humøret mitt er mildt sagt dårlig, jeg eier ikke sexlyst, jeg kan gå to mnd uten blødning for så å ha den i to uker. I tillegg har jeg til tider sterke smerter i magen som kommer og går en gang i blant. Har lyst til å ta den ut, men aner ikke hva jeg skal bruke i stedet.
Mamsen86 Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Kobberspiral.. Blødde som f*** i tre-fire uker for hele møkka-greia datt ut når jeg tissa.. Aldri mer, sier bare jeg!
Trønderbærta Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 Hadde kobberspiral etter jeg fikk størsta, plagdes med masse blødninger og mye magesmerter, så tok den ut. Etter sistemann har jeg hatt hormonspiral, og har småblødninger en gang i mnd (såvidt), ellers merker jeg ingenting. Fornøyd nå, men det første året var det utstabile blødninger ofte, kunne gå ei uke uten å blø, så to uker med blødninger osv.
lillegutt mars o7 Skrevet 15. mai 2008 #11 Skrevet 15. mai 2008 Har hormonspiral. Ikke fornøyd! Har vanlige blødninger nå etter ca 8 mnd. Hadde store smerter under innsetting,og det var fordi gynekologen min satte den litt feil inn.Den ene armen traff nok sannsynligvis veggen der inne,og har sakte,men sikkert vokst seg utover.. Så jeg venter på kikkhullsoperasjon for å få den ut... ALDRI MER SPIRAL på meg iallefall...Men det er visst bare 0,1 promille sjans for at slikt kan skje!
kokko Skrevet 15. mai 2008 #12 Skrevet 15. mai 2008 jeg har hormonspiral.. og jeg er kjempe fornøyd.... hadde småblødninger de første mnd 2 eller 3 mnd men det var nok med truseinnlegg og de varte litt mer en vanlig mens hos meg. men har ikke hatt blødninger siden oktober... og jeg griner ikke for det. så jeg ville ha invistert i det... men selvsakt så kan du ha blødninger med hormonspiral... noen har, mens andre mister den helt.
Hibbel Skrevet 15. mai 2008 #13 Skrevet 15. mai 2008 Har prøvd begge deler; både hormon og kobberspiral... Kobberspiralen fungerte bra, men ha mye vonter det første 10-12 mnd, fikk kraftigere menstrasjon og blødde ofte gjennom alt de første dagene i mensen. Fungerte veldig bra på slutten , men tok den ut for å lage familieforøkelse... Etter nr to prøvde jeg hormonspiral og det fungerte ikke for meg.. jeg ble hissig, irritabel, fikk 1000 kviser i ansiktet og på ryggen, pluss andre div plager. Så den forsvant ut etter 9 mnd.... nesten 2 år etter har jeg begynt å se normal ut i huden... Så aldri mer hormonspiral! Lykke tril med valget- du må sikkert bare prøve for å se hva som passer best for deg!
fox`y Skrevet 15. mai 2008 #14 Skrevet 15. mai 2008 jeg har kobberspiral:) hatt den i 9 mnd snart, å jeg er kjempe fornøyd.har større blødninger,men d er ikke så ille som å få hormoner i kroppen.for d tåler jeg absolutt ikke. billig prevansjonsmiddel er d oxo.betalte 250 kr jeg:)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 15. mai 2008 #15 Skrevet 15. mai 2008 Hormonspiral! Veldig fornøyd! Ingen blødninger, kun en dråpe eller to når det er mens-tid!
Jenny-penny Skrevet 15. mai 2008 #16 Skrevet 15. mai 2008 KObberspiral. Sånn halv fornøyd, blør ca 10 dager, MYE smerter ved eggløsning og litt ellers. Skal aldri ha det igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå