Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 På grøten f.eks.. Mini på 5 mnd er ikke spessielt begeistret for grøt, hun spiser, men spiser ikke så veldig mye.. Men igår så prøvde jeg bittelitt frukt oppå grøten, og da ville hun ha mer.. Men hun har ikke fått frukt tidligere, og begynte med grøt først for 2 uker siden. Er det "greit" å gjøre det på den måten, eller bør jeg vente med frukt litt til eller ? Bør hun bli "glad" i grøt smaken først ?
Spirevipp med go`gutten Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Vi begynte også ganske fort å gi gutten vår fruktmos oppå grøten for at han skulle like den bedre. Etter en stund syns han grøt var så godt, så da kunne vi droppe frukten hvis vi heller ville gi den som mellommåltid eller dessert. Ellers pleier jeg å ha litt kanel oppå grøten hans, det syns han er veldig godt! Tror ikke du vil få prøoblemer med å få henne til å like grøt selv om du gir den litt mer smak, og egentlig- hvorfor ikke?
Ladybug~N&E Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 det er bare å smakstilsette alt du orker. er ikke alle som liker grøt og da må man improvisere litt;) jeg brukte de små begrene med fruktmos til å ha i grøten. men man kan fint bruke fruktglassene også. det er billigere også. det som er lurt det er å ta å tømme hele fruktglasset over på et isterningsbrett og fryse det ned. så tar man ut en terning eller to til å ha i grøten. da får man også brukt hele glasset og man slipper å kaste resten fordi man ikke har rukket å bruke det før det er dårlig.
mamman til to gutter Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Jeg ville hatt på frukt, det viktigste er at hun spiser så hun blir mett. Hvis hun ikke skulle lære seg å spise grøt uten fruktsmak, så gjør vel ikke det noe heller? Mini får enten grøt som er med fruktsmak eller grøt uten smak med fruktmos til.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 det var jo igrunn veldig lurt Det tror jeg jeg skal gjøre !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå