Gå til innhold

Hvor lang er en lang baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag og da hun kjente etter leie på ungen så stusser hun litt og sier at hodet er festet, men at magen ikke har sunket noe særlig... (Terminen er rett rundt hjørnet.) Og så lurer hun på om barnefaren er høy, og det er han, men IKKE så høy at han skaller i døråpninger heller(!!!!)... Så hva kan jeg vente? Noen som har født som har fått samme beskjed?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes vel at man har en lang baby dersom den er 53cm eller lenger ved fødsel. men det er min mening;)

Skrevet

Min nr 2 var 56 cm da han ble født, vi ble rimelig overrasket siden ingen av oss er lange. Men han jevnet seg fort ut og er ikke så lang for alderen nå, han er snart 3 år. Særlig gutter kan vokse litt "i rykk og napp", både i og utenfor magen, så ikke bekymre deg du:)

Skrevet

Sønnen til vennina mi var 57 cm lang...og 5.3 kg...

Skrevet

Begge mine gutter var 56 cm. lange. Tror det er en del over gjennomsnittet ja. Vi foreldrene er ikke særlig høye.

Eldstemann på 8 år er forresten blandt de laveste i klassen i dag da.. Går vel litt i rykk og napp.

Skrevet

Å inni svarte...

Håper ikke det er helt tilfelle her...

Skrevet

Min sønn var 56cm lang og veide 4,6kg da han kom til verden. Han er fortsatt en av de lengste i klassen. Fødselen var unnagjort på 5 timer og gikk veldig greit.

Flere av de som lå på barsel med meg lurte på om jeg hadde født han normalt og da jeg sa at det hadde jeg, sa de bare Auuuu. Men jeg hadde nok ikke noe værre fødsel enn det de hadde.

Datteren min var mindre, men heller ikke liten. Nå venter jeg en gutt til og han er også målt til å bli stor men jeg gruer meg absolutt ikke til fødselen :)

Skrevet

Så den "velkommen til verden" annonse her om dagen, og der var babyen 59(!) cm. Jeg har aldri sett en baby som har vært såå lang før... Husker ikke vekta, men den var ikke unormal den, mener jeg.....

Skrevet

Naboen min har en sønn som var 58 cm lang og veide 5,6 da han ble født. Han er nå 5 år, og like stor som en 2.-klassing. Helsesøster har sagt at han sikkert vil bli over 2 meter når han blir stor. Ingen av foreldrene er veldig høye.

Skrevet

jenta mi var 53 cm og 4120 når hu ble født. hu var lang, og er det fortsatt. men pappan og de andre på hans side er lange de og. jeg er kort, så hu kommer nok til å vokse igjenn meg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...