Gå til innhold

Er ikke dette litt vel uansvarlig...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mine barns dagis er det en jente som har en veldig söt barnepike og en lillesöster på nesten 2 år. I går fikk jeg karasjokk da barnepiken kom og hentet jenta uten å ha med seg lillesöster. En annen mor spurte hvor er xx. Hun ligger hjemme og sover. Ingen fare for at hun våkner, jeg la henne så sent. Denne barnepiken går og henter i barnehagen- det tar nok tilsammen minst 30 minutter fram og tilbake, pluss eventuelle forsinkelse med prat og hvis jenta på tre år f. eks slår seg vrang.

Dette viser seg å ikke väre förste gangen. Jeg vet ikke om foreldrene er klar over at hun gjör dette/har gjort det. Jeg kjenner de ikke veldig bra, og föler at det ikke er min sak å legge meg borti.

Hva mener dere...?

Må nevne at barnepiken er kjempesöt og flink med ungene og bor hjemme hos familien hele tiden. Hun har värt hos dem nesten et år.

Hadde det värt meg og mitt barn skulle jeg ikke akseptert dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig hadde ikke likt å ha en barnepike som gjør sånt..man vet aldri hva som ka skje i den halve timen hun er borte med ungen alene hjemme..har en sønn som snart blir 2 år og synes det ikke er riktig å gjøre sånn..min mening.

Skrevet

Herregud, forferdelig uansvarlig :-(

Jeg hadde sendt en sms til foreldrene, tror jeg. Ville visst det hvis det var mine barn (men dette er en av grunnene til at jeg aldri ville vurdert dagmamma..)

Skrevet

Det er definitivt noens ansvar å gi beskjed, og du er like god som noen andre.

Tenk deg om det var du som var moren. En dag får du beskjed om at barnepiken har gått fra toåringen din hjemme på relativt fast basis i et halvt år, og at barnehagen og flere av de andre foreldrene har visst om dette.

Jeg synes svaret er enkelt. Bare gi beskjed til foreldrene.

Skrevet

Men vet du egentlig om det er noen andre i hsuet etc som kanskje har oppsikt med barnet mens det sover?

Det kan jo godt hende?!

Skrevet

Nei, det vet man vel ikke sikkert, men derfor er det jo greit å gi beskjed. In case...

Skrevet

Ja, jeg vet det. Det er bare så vanskelig, det er en liten barnehage i Sverige. Mor og barnepike er fra Transylvania og moren er så innmari dyktig med kosthold, sikkerhet, lek med barna osv. Jeg skal snakke med naboen deres som også er mor i barnehagen og som jeg kjenner godt. Hun kjenner de godt og var den som sa at dette hadde skjedd för. Hun visste heller ikke hvordan hun skulle få det sagt. Men jeg skal pröve å sörge for at det blir tatt opp, og hvis foreldrene vet hva som skjer så får de ta ansvaret selv.

skulle bare önske jeg ikke visste....!!! Hater å legge meg oppi andres saker!

Skrevet

Foreldrene jobber. Hun sa at barnet sov alene hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...