Gjest Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Nå har jeg spadd opp en hel 10 liters bøtte med løvetann tuer - men det er jo ikke så lett å få med absolutt hele rota. Hva er hemmeligheten for å bli kvitt faenskapet ? (roundup har jeg prøvd et år tidligere, tok egentlig bare livet av gresset)
høstbarn:) Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Har samme problemet her, tror den beste løsningen er å snu hele plenen, fjerne alt av ugress, og så i på nytt.
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Ingen hemmelighet, bare hardt arbeid. Du kan prøve ugressjern (ser ut som et rart skrujern som du stikker nedi og prøver å få opp rota)
blond Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Klipper du av blomsten kan den ikke spre seg, iallfall. Da får du bare naboens i stedet.
høstbarn:) Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Vi har en liten plen, full av løvetann. Et område har vi snudd, og rensket for ugress, fordi vi fjernet et tre der. Sådde i gress, og det er helt ugressfritt nå. Det er vel 3 år siden vi gjorde det. Resten av plenen tok jeg for 3 år siden og fjernet alt av ugress, med roten. Så har mannen min tatt en del de siste par årene. Men i år er det ille - løvetann overalt. Så jeg tror faktisk det eneste som virkelig nytter er å snu alt sammen. Stor jobb, og man kan ikke gå på plenen før den kommer opp igjen. Atså en skikkelig drittjobb. Men det blir pent:)
mamman til to gutter Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Hørte her om dagen at løvetann visstnok er toårig, sånn at hvis du fjerner alt før det rekker å spre seg i to år, så skal du i prinsippet kun ha det som sprer seg fra naboen etter to år. Om det faktisk stemmer aner jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå