Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 lille prinse min på 1 uke bæsjer mange mange ganger hver dag. f.eks så vet eg han har bæsjet no. men han ligger jo å sover. må eg vekke han hver gang? eller tåler de å ha bæsjen litt? til nå har eg vekket han.. men syns jo det er dumt å måtte gjøre det hver gang....
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 det gjlør ingenting at de har bæsjet på seg ,bare de ikke ligger med den samme bæsje bleien i mange timer hehe...og ja,de blir fort såre
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 gikk å vekket han igjen..hehe.. fikk så dårlig samvittighet... vil jo ikke at han skal bli rød heller.... men er jo greit med sammenhengende søvn og for han liksom.. jaja... er jo uansett ikke snakk om at han skal ligge med den i mange timer..
Ranveig R Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Det er vel individuelt kor sart hud dei forskjellige babyane har. Jenta vår blir raud om ho har bæsjen i bleia berre nokre få minutt. Heldigvis bæsjar ho berre når ho er våken, for ellers måtte eg ha vekka ho og skifta. Viss han sovnar greitt igjen etter å ha blitt skifta på, ville eg bytta.
MammaTilToSmå Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Lillegutten vår er nå 9 uker og jeg har ennå ikke hatt en bleie med bare tiss. Han bæsjer støtt! :-) Men det jeg skulle si var at han ble fryktelig sår av det de første par ukene. Smurte med sink-salver og Inotyol, men det hjalp lite. Helt til jeg fikk tips om en Weleda Baby Calendula Zink-Cream. Den fås kjøpt på helsekost-butikker. Den er helt utrolig!!! Etter at vi begynte å bruke den har ikke guttungen vært sår en dag!! Virker som bæsjen blir værende i bleia og ikke på huden. Den danner en hinne som beskytter huden. Han kan faktisk ligge en hel natt uten å skifte bæsje-bleie. (ikke med vilje da, men noen ganger sover han lenge, eller jeg merker ikke at han har bæsja når jeg skal amme....trøtt ja..) Så jeg vil på det sterkeste anbefale den salven. Litt dyrere enn de man kjøper i butikken, men det er verdt det. Tror den koster rundt 70-80 kroner....husker ikke helt akkurat nå. Lykke til. :-)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 kanskje jeg skal investere i en slik en.. bruker sånn lavera baby olje nå... som jeg vasker han med. den forebygger også rød rumpe... han er ikke blitt rød enda.. men vi får se hva som skjer. han bæsjer jo hele tiden han og.. mye oftere enn storesøsteren... hehe....
ruffen Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Snuppa vår bæsja også fryktelig mye i starten. Skifta på nettene, men fikk beskjed på helsestasjonen at det ikke er nødvendig å skifte så lenge hun ikke ble sår. Så jeg slutta med det (viss det ikke var heeeelt nødvendig da. Som i bæsj langt oppover ryggen...). Hun har ikke vært sår. Av og til littegrann rød, men da har vi bare smurt med litt salve. Med storebror var det også sånn. Han bæsja HELE tida, så jeg kunne ikke drive med bleieskift hver gang. Da hadde jeg ikke gjort annet. Så jeg vil si at det ikke er nødvendig å vekke han. Men alle er forskjellige, så prøv deg fram.
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Jeg bruker også (nesten) bare Weleda produkter på jenta mi, og jeg er så fornøyd:) Oljer til massasje, bad og vask, fuktighetskrem til ansikt og kropp, solkrem og selfølgelig sinksalva. Anbefales på det sterkeste.
mamma til 2 små:=) Skrevet 15. mai 2008 #11 Skrevet 15. mai 2008 Jeg tar den med en gang pga mine barn har tendens til å bli fort såre men tror dette er veldig individuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå