trippelmamsen Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Ee det ingen som venter til barna er 6 mnd med å gi de fast føde, det er da det som er anbefalt. Er dere utålmodige eller føler dere at det er på tide når de er 3-4 mnd?
Gjest dagdrømmer Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Ville egentlig vente, men han ble fryktelig urolig på natta og legger ikke så bra på seg. Så jeg tenkte at det var verdt et forsøk. Det gikk bra med magen, nettene er roligere og så får vi se på neste vektkontroll... Var såvidt over 4 mnd da.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Jeg begynte når hun var 5,5 måned (to uker siden), begynte fordi jeg ammet hver 2. time på natta... håpet på at nattesøvnen skulle bli litt bedre... Men føler også andre begynnet så tidlig!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Jeg måtte begynne med grøt da hun ble 4 mnd pga liten vektoppgang siste 2 mnd. Fullammet i 3 mnd, men det var ikke nok. Så jeg må gi mme i tillegg..
neutral Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Det blir veldig feil å si at det er anbefalt, for det gjelder ikke alle. Om en ammer - da er det anbefalt å kun gi MM frem til de er 6mnd., om en er så heldig å ha mulighet til det. Når en kun kan gi barnet sitt MME, så er det anbefalt å begynne med fast føde fra 4mnd. alderen. Så her i gården er det nok ikke snakk om utålmodighet, men rett og slett ernæring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå