Gå til innhold

Dagens "utroskap". Hva syns du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift. For en tid siden var jeg i jobbsammenheng mye sammen med en mann i en periode over noen uker. Vi utviklet en veldig god tone, mye tulling og jeg vil karakterisere som uskyldig flørting. Han er også gift. Blant annet tilbrakte vi to halve netter sammen med å sitte å drikke øl og snakke, i forlengelse av at vi var på jobb seint på kvelden. Snakka om alt mulig, også veldig personlige ting, men ikke noe om følelser oss i mellom. Nå har jeg ikke noe kontakt med ham, og regner ikke med å se ham igjen på en del måneder.

Poenget mitt: jeg anser dette som uskyldig fordi vi ikke gjorde noe over min personlige grense - ingen fysisk kontakt, ikke noe snakk om det heller. Vi har ikke kontakt nå, så det kommer ikke til å skje noe heller. Jeg er litt mer glad i ham enn jeg burde være kanskje, men jeg mener jeg klarer å holde det innenfor grensa nå og for all fremtid. Men nå i det siste har det vært så mye snakk her inne om utroskap (drikke alkohol sammen kan man IKKE skjønte jeg plutselig), så jeg begynte plutselig å tenke på hva kona hans syns om dette. Er det en fornærmelse mot en hyggelig dame å småflørte med mannen hennes når jeg VET at det ikke blir noe mer? Personlig syns jeg bare det er krydder i hverdagen. Nå kan dere få gi meg pepper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i utgangspunktet så trokket dere ikke over noen grense siden dere ikke var fysiske...Men her er det et stort MEN. Hvis du hadde for eks truffet denne mannen kvar dag i forbindelse med jobben og du da vet at det hadde vært vanskelig å "bare" vært venner så er det best å holde seg unna for da er det utrolig lett og tråkke over grensa....

Skrevet

Ingen pepper her. Og jeg tenker at du må ta ansvar for deg selv og ditt ekteskap. Hva kona hans måtte tenke er ikke ditt problem...eller?

Dette er innenfor mine grenser, men jeg personlig ville vel unngått å intensivere kontakten kan du si. Sånn av nysgjerrighet, forteller du slikt til mannen din?

Skrevet

Nja, jeg fortalte at jeg hadde truffet en fyr som jeg syntes var veldig kul, og som jeg hang mye med, men jeg utbroderte det vel ikke akkurat. Jeg er ikke en sjalu person, så hvis mannen min likte en annen dame litt ekstra godt, men holdt seg innenfor grensa så er det ok for meg. Men jeg har ikke noe behov for å høre noe om det egentlig.

Og jeg føler at jeg tar ansvaret for mitt eget ekteskap, nettopp gjennom å ikke "intensivere kontakten" de gangene jeg føler det sånn for en annen person. Men her inne virker det som om alle syns at man skal ta ansvar for den andres ekteskap også. Det syns jeg er litt rart, men tenkte jeg skulle gi folk sjansen til å overtale meg :)

Skrevet

Dersom du kunne oppført deg likedan mot kollegaen din med mannen din tilstedet så er det jo ikke noe uanstendig med det.

Men jeg syns grensen går viss man føler at; dette er noe jeg ikke ville gjort med mannen min tilstede. Så lenge han hadde følt seg ok med det så er det jo ikke noe utroskap..

Skrevet

Nei dette er som du sier herlig krydder i hverdagen!

Bare ikke gå over grensen din. Og kona hans er faktisk ikke ditt ansvar. Kos dere! ;)

Skrevet

Jeg er med på at det går an å tenke sånn som du gjør. Men samtidig så er det jo deilig å være uten mannen noen ganger også, er det ikke det da? Litt friere, litt morsommere. Eller lurer jeg bare meg selv her? Jeg føler ikke at jeg trenger å vite hans minste steg når han er uten meg.

Skrevet

Takk, akkurat det jeg ville høre! :)

Skrevet

Det jeg tenker om den saken er at man ikke oppfører seg som om mannen er tilstede, men at han skal kunne komme inn når som helst uten at det blir ubehagelig. Da har du ikke trådd over grensen... Alle er annerledes når mannen er der, tror jeg... Jeg kan sitte lenge å prate med menn når han ikk er der, men det blir ikke så naturlig hvis han er til stede, hvis du skjønner... Men jeg har hele tiden i bakhodet at han skal kunne komme overraskende når som helst uten at det blir ekkelt...

Skrevet

Ah, da er jeg helt med! Ja, jeg er gammel nok til å skjønne at det er dumt å sitte veldig tett i sofaen. Fin regel du kom med der egentlig. Så fornuftige anonyme det var her inne i dag da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...