Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da er jeg 100% sykemeldt pga høyt blodtrykk, hadde 157 \ 104 ikke så bra nei, har også fått medisin for og dempe det .....er bare 22 fulgåtte uker så det var litt tidlig med sånne plager! så nå blir det late dager på sofaen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var litt høyt ja. Har ligget litt høyt selv, men har forløpig holdt meg under grensen for å bli behandlet med medisiner. Men godt de har oppdaget det da. Min erfaring er at man blir overvåket nøye og tatt godt vare på så fort man har avvik på noen verdier. Ta det med ro og kos deg med voksende mage!

Skrevet

ååå stakkar deg. hvordan er deå ha så høyt blodtrykk? plager? har selv litt lavt. er ofte svimmel. hvordan er det å ha for høyt

Skrevet

Hei,

Jeg har ogsá har litt hóyt men siste máling hadde det gátt ned til ganske bra verdier, heldigvis. Har vaert sá bekymret pga jobb osv.

Det viktige er bare at du tar det med ro, ikke stress og ikke bekymre deg unódvendig for noe! La mannen din ta over hjemme ;-) og hvil mye, det er veldig veldig viktig! Det er utrolig viktig á unngá flere komplikasjoner!

Lykke til, det gár bra og ná kan du jo kose deg hjemme.

Dersom du kjeder deg finnes det masse fint av babyting man kan lage, vogntepper og slikt feks ;-)

Skrevet

Jeg også! De fant det ut da jeg var så tidlig som i uke 12! Hadde ikke høyt blodtrykk før svangerskapet.Er også blitt satt på medisiner. Hvordan blir du fulgt opp?

Skrevet

tror jeg blir fulgt ganske nøye,har 3 premature fødsler bak meg,nr 1 kom 10 dager etter termin, nr to i uke 35 og de to siste i uke 33... var ikke helt planlagt med nr 5,men den satt jammen som et skudd ;-) skal til hjerte spesialist i neste uke og til legen for og måle flere ganger i uka, enten går det ned eller jeg blir sendt til nermeste sykehus med nyfødt intensiv avd. om 14 dager. håper det beste gitt... merker ingenting til det,bortsett fra mere vondt i hodet og sånn...

Skrevet

må bare si at jeg aldri har hatt høyt blodtrykk før, ungene kom pga fortidlig vann avg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...