Gå til innhold

tips til videokamera?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får videokamera av mamma og pappa, for at de skal få "se" poden litt oftere. Men aner ikke hva vi skal kjøpe! Har aldri hatt et før, og veit ikke helt hva vi skal se etter.

Dette er det lille jeg har kommet fram til:

- Ønsker opptak på harddisk.

- Enkel overføring og mulighet for redigering på pc.

- Og ikke minst gode filmer :-)

Noen som er litt mer kvalifisert enn meg som kan komme med tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk også kamera av mine foreldre. Kjøpte et Sony med full HD, gir knall bilder!! Veldig brukervennlig også, og lekkert å se på. Vi valgte kasetter da, har ikke kraftig nok pc til noe annet. Men sjekk ut Sony eller Canon. Sony går for å ha de mest brukervennlige har jeg hørt, hvis dere ikke er veldig drevne på dette.

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt oss Canon hg10, brukte enormt lang tid før vi fant et vi ville ha, det vant testen i Lyd & bilde nå ganske nylig, sjekk ut priser for de variere veldig mye!!!! vi sparte over 3000 kr på å sjekke litt før vi kjøpte det, har prøvd det og det virker veldig bra! filmer også bra rett mot sol lys, kjøper du med minnekort kan du ta stillbilder. det er kamera lys og blitz så det fungerer også når det ikke er lyst i rommet. veldig enkelt å bruke

Skrevet

det Canon hg10 så ikke så dumt ut! Rundt 7000kr er vel også akseptabelt å la mor og far betale(?). Ser det tar bilder i mpeg4, noe som er veldig bra. Lite lysten til å begynne med noe spesialprod. eget-format til produsenten siden vi ikke bare har windowsmasikner.

-Kan du ta film på minnekort og?

Skrevet

Vet du at det er jeg ikke sikker på, er likosm gubben som kan dette her i huset, men det skla jeg sjekke ut,vil vel tru at man kan det... men er ikke sikker, kan høre om han vet det litt seinere i dag. men pass på å få det til den prisen da, hørte i mange ulike kjede butikker og noen var oppe i over 11000 for det!! et veldig lite og hendig kamera, syns vi da, og er et av få du har både blitz og filmlys på.,

Skrevet

Vi har kjøpt Canon HG 10 og OBS`!!!!!!!!!!!!!! det er ikke så lett å få filene overført til pc og spilt av der!!! Videofilene overføres til pc i MTS format og de filene kan ikke spilles av på vår pc iallefall!!! Man må kjøpe ekstra programvare for å kunne spille av/redigere på pc - vi har brukt flere dager på å finne ut av dette men har tilslutt fått hjelp hos forhandleren som vi kjøpte kameraet av.. Det kommer visstnok et program i neste uke som kan behandle filene fra kameraet slik at man kan få redigert og brent dvd'er på pc..

Skrevet

Da har jeg hørt med sambo og så vidt vi vet så går det ikke å filme på minnekortet, og dette med at det er vanskelig å redigere osv på pc gjelder ALLE hd kameraer. det sa de hvertfall når vi var å kikket rundt. det var det som var et problem med disse kameraene. men vi ville ha HD så da får det bare være, men da skal vi se etter dette nye programmet neste uke :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...