Gå til innhold

Str. 50 eller 56 med på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er estimert til ca 4 kg, hva tror dere da?

Har mest klær i str. 56, men kanskje ta med litt i 50 også? Såvidt begynt å fundere litt på den sykehusbagen her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er estimert til 3700-3800 ved termin men her ser det ut som det blir overtid så jeg har like godt pakket begge deler:)

Skrevet

Vi fikk ei helt gjennomsnittelig tulle på 3500g og 50 cm sist og vi brukte str 50 i 6(!) uker. Så jeg ville tatt med 50.

Skrevet

Hei jeg har fått 2 barn på 4 kg og da ble 50 klær for små,spesielt bodyene,så hvis jeg var deg tror jeg at jeg ville tatt med mest 56 klær.Men på sykehuset låner man klær til babyen, hvis man vil da selfølgelig,til man skal hjem,da slipper du masse klesvask etterpå ihvertfall,så da er det bare tøyet de skal ha med hjem ihvertfall.Når jeg fikk min første hadde jeg med 50 klær og de var altfor små,stakkar liten,det var bra vi fikk noe tøy av de som kom på besøk :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at babyen skulle være ca 4200 hvis det ble en gutt og ca 4000 hvis det ble en jente. Jeg pakket med alt i str 56 og en body i 50. Hadde omtrent ikke handlet str 50 i det hele tatt.. Vi fikk en gutt på 3100 og 56 var altfor stort-.... måtte rett ut å handle str 50 når vi nå kom hjem.. så jeg ville tatt med begge deler; 50 og 56 :-)

Skrevet

Jeg har pakket str 50 og har ingen anelse på babyens str. Til meg sa de da jeg var på UL i uke 32 at det er nesten umulig å estimere vekt på babyene så jeg blir forundret når det er mange her inne som vet i forkant:s

Har spurt ALLE jeg kjenner med barn og samtlige (inkl en som fikk 5 kilos) har brukt str 50 så sannelig om jeg vet. men en ting er jo sikkert. Str 50 varierer veldig i hvor store de faktisk er. Jeg har 50klær som er like store som andre merker i 62, så kanskje man kan se det litt ann? Franske str feks er jo minimale...Så kan jo være noen merker som passer og andre ikke. Verdt å tenke på. Men klart, med str 56 vil det jo alltids passe da;)

I verste fall får vi satse på at det er noen som kan hjelpe oss og hente/kjøpe større klær..

Skrevet

jeg har ikke et eneste plagg undr str 56...! har noen plagg som er litt små i str, så jeg regner med at det er noen av dem jeg tar med på sykehuset. Får jo bare være litt stort, de vokser jo så fort at:)

Skrevet

Jeg har ikke hatt med meg str 50 på sykehuset men har du det så ta det med for DA er hvertfall tiden for å bruke det. Men pakk litt 56 i tilfelle :) Jeg får barn over 4kg så str 50 eksisterer ikke her.

Skrevet

min var 4500 når han ble født og brukte 62 fra han ble født

Skrevet

Fikk ei jente på 3900 g og 52 cm. prøvde str 50 men det var alt for lite. KOmmer jo ann på lengden på babyen ikke vekta. str er cm. sier seg selv at r babyen 52 er 50 for lite. Ta med litt av hvert. Denne gangen tar jeg bare med 56. bedre med for stort en for lite.

Skrevet

Gutten min var 3880 g. og brukte str 50 en stund! ville tatt med begge deler! :)

Skrevet

Jeg venter nr 5 nå, og jeg har ALDRI brukt str 56 på dem hele den første mnd, ungene mine har svømt i det :S Men når får jo jeg små babyer da. Kanskje ta med begge deler du da. Jeg kommer ikke til å ta med noe i 56 hvertfall, forventer ei lita pia denne gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...