Gå til innhold

Strawberrynet.....har bestilt, men det var jo bare tull...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte en ting som kostet 207 kroner. Spurte om de kunne sette verdien til under 200. Så fikk jeg hentelapp i dag og jammen må jeg ikke betale 52 kroner i MVA og 97 kroner i forenklet tollbehandling. Da ble jo det jeg kjøpte fryktelig dyrt da. Er dette riktig da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har betalt 52 kroner i MVA, så betyr det at du har betalt 207 kroner for varen. Da har de vel ikke satt ned prisen..? Er jo dumt hvis det er det du avtalte!!

Skrevet

Fikk du bekreftelse av dem at de skulle sette ned prisen? Hvis ikke, hadde dere ikke noen avtale. De er ikke forpliktet til å gjøre ulovlige ting.

Skrevet

Du har tydeligvis ikke lest betingelsene deres godt nok. Det står at de selger fraktfritt, men påtar seg IKKE ansvar for andre lands behandling av varer sendt fra utlandet. Men om du tar vare på kvitteringen du får når du betaler tollen på postkontoret, sender det til dem (adresse finnes på nettsiden deres) så får du tilbake mesteparten av beløpet. Varierer litt på dagskursen når de tilbakefører summen. ;o) Lookfantastic.com drev jo med den "svindelen" å sende varer og sette på et lavere beløp. De ble tatt, og nå kan de ikke gjøre det lenger...Alle varer fra de sjekkes nå...Men strawberrynet holder det de lover og mere til, men de bryter nok ikke loven for deg :o) HAr handler masse med de, over flere år.

Skrevet

Da har jeg misforstått... Tenkte kanskje at hun hadde avtalt at prisen skulle være under 200. Ikke at hun faktisk betaler 207 kroner men at de skriver under 200. Da er det svindel.

Skrevet

Strawberrynet skriver ikke annen pris på varene sine uansett om du ber om det. De er lovlydige og gjør ikke slikt. Men som hun andre sa kan du sende mail til de med vedlegg av kviteringen og få tilbake det du har betalt i toll og moms. Eller sende brev med kopi av kviterningen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...