Gå til innhold

Spekemat til rømmegrøten 17. mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her hvor jeg bor er det tradisjon med spekemat og rømmegrøt etter å ha gått i tog 17. mai.

Jeg er en av de som ikke er superopptatt av hva en gravid skal spise og ikke spise (plis, ikke kommenter det - vet mange har i mot det, men jeg gjør mitt valg. Isåfall ignorerer jeg det uansett).

Salami og fårepølse har jeg spist like mye som før jeg ble gravid. Spekeskinke og fenalår er ikke noe jeg er særlig glad i, bruker mest bare å spise det 17. mai.

Hvor "farlig" er det å spise forhold til salami, fårepølse (det kan jeg jo alltids heller spise til grøten), fersk røkalaks som jeg VET hvor risikabelt er?

Hvis det har noe å si er jeg litt 32 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke sagt at du får i deg bakterien som er farlig når du spiser spekemat, det er jo bare det at det er en større risiko enn ved stekt/kokt kjøtt.

Dersom du skal spise spekeskinke, så må du spise den ferskest mulig, eller at den har vært fryst på forhånd. ( da skal den være fryst ved -18 eller kaldere). Dette er det som er sagt iallefall..

Jeg tenker litt enklere, og det er at spis spekemat den dagen, men med måte. Kan du fryse det forhånd så skader jo ikke det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...