Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har nettopp blitt alene, måtte flytte ut, og det tar jo tid alt dette med å melde adresseendring og søke separasjon, bostøtte også OS. Jeg fikk penger av moren min til å betale depositum på en ny leilighet (leier i Oslo, og det er jo dyrt her, og depositumene høye, og moren min er ikke særklig rik heller). Hadde null sjanse til å betale leia denne mnd (er student i permisjon), noe jeg har visst lenge, og jeg har hatt møte på sosialen om dette. De sa ja til å betale leia mi, men så var jeg der med kontoutskrift og da var de plutselige sure og sa at jeg hadde jo fått penger. Men man ser jo at disse pengene forsvinner med en gang inn på depositumkonto. Hadde mamma overført dette direkte til den kontoen så hadde jeg fått penger til leie, men nå fikk jeg til bare halvparten. Endte med at jeg måtte be eksen om lån, og det var jo ikke særlig gøy. Kan de virkelig si noe og så gjøre noe annet?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Hadde vært bra om du tok med en kvittering på at du har overført pengen til et depositums konto, slik at sosialen ser at du faktisk ikke har de pengene. Her gjelder det å dokumentere alt, ellers er det null sjanse for å få hjelp.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 "Men man ser jo at disse pengene forsvinner med en gang inn på depositumkonto." Står sort på hvitt på utskriften at dette går til depositumkonto.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Men noen ganger så skjønner dem ikke der, selv om det står svart på hvitt på kontoutskriften. Derfor er det alltid bra å ha med ekstra dokumenter, selv om det er mye jobb å få tak i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå