Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 I det siste har gutten min på 4,5 mnd vært så vanskelig å få i mat. Grøt altså.Han befgynte å få grøt for tre uker siden ca. Har prøvd alle typer grøt fra fire mnd, men han nekter, og vrir seg når jeg kommer med skjeea. Så i går tok jeg oppi bananmos fra glass fra fire mnd i grøten, og da spiste han. Og grøt fra seks mnd, den inneholder jo ikke biter eller klumper, bare smak, ikke sant? Så går vel an å gi han den istedet for å kjøpe en grøt han ikke liker, for å så blande glass-frukt inn? Det går vel for det samme?
mams-til-tre Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Snakket med HS ang det, og hun sa at det måtte jeg ikke gjøre..Vet ikke hvorfor...
Linda-Kristin=) Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 er vel det at 6 mndgrøtene inneholder gluten og det gjør ikke 4 mndgrøtene eller noe?
Lukkelukken og bebibror Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Vet ikke se Men det er vel ikke sååå stor forskjell på de? Vet ikke jeg altså, men han likte liksom ikke risgrøten, havregrøten, og nesten ikke mais grøten Bare når det var frukt i Var ikke meningen å være anonym istad da Kom borti knappen
petite fleur Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Det stemmer det som Linda-Kristin sier, det er ikke gluten i 4mndrsgrøtene, men i 6 mndrs. Er vel for å venne tarmene deres gradvis til nye ting. Jeg ville spurt hs for sikkerhets skyld, det er jo en grunn til at de merkes fra 6 mndr. Sønnen min er også en kresen fyr, og vil helst kun ha maisgrøt med banan. Han er snart 7 mndr. Hs sa jeg bare kunne gi han det (kun 1 gang om dagen, prøve andre ting de andre måltidene), det viktigste er jo at de får i seg noe ;-)
Linda-Kristin=) Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 jeg ville heller ha blanda i litt frukt i 4mndgrøten hvis han spiste det da, og heller venta med 6 mndgrøten en stund til... så er man på den sikre siden, og det går jo fort å blande litt fruktmos i grøten! har du forresten prøvd den nye til hipp? for barn fra 4 mnd? Det er en risgrøt med fersken og banan som smaker mye frukt, ikke bare lim slik som nestle sin... prøv den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå