Gå til innhold

Gutt fire mnd, og grøt fra seks mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har gutten min på 4,5 mnd vært så vanskelig å få i mat. Grøt altså.Han befgynte å få grøt for tre uker siden ca. Har prøvd alle typer grøt fra fire mnd, men han nekter, og vrir seg når jeg kommer med skjeea. Så i går tok jeg oppi bananmos fra glass fra fire mnd i grøten, og da spiste han.

Og grøt fra seks mnd, den inneholder jo ikke biter eller klumper, bare smak, ikke sant?

Så går vel an å gi han den istedet for å kjøpe en grøt han ikke liker, for å så blande glass-frukt inn? Det går vel for det samme? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket med HS ang det, og hun sa at det måtte jeg ikke gjøre..Vet ikke hvorfor...

Skrevet

Dytt

Skrevet

er vel det at 6 mndgrøtene inneholder gluten og det gjør ikke 4 mndgrøtene eller noe?

Skrevet

Vet ikke se :P

Men det er vel ikke sååå stor forskjell på de? Vet ikke jeg altså, men han likte liksom ikke risgrøten, havregrøten, og nesten ikke mais grøten :P Bare når det var frukt i :)

Var ikke meningen å være anonym istad da :P Kom borti knappen ;)

Skrevet

Det stemmer det som Linda-Kristin sier, det er ikke gluten i 4mndrsgrøtene, men i 6 mndrs. Er vel for å venne tarmene deres gradvis til nye ting. Jeg ville spurt hs for sikkerhets skyld, det er jo en grunn til at de merkes fra 6 mndr.

Sønnen min er også en kresen fyr, og vil helst kun ha maisgrøt med banan. Han er snart 7 mndr. Hs sa jeg bare kunne gi han det (kun 1 gang om dagen, prøve andre ting de andre måltidene), det viktigste er jo at de får i seg noe ;-)

Skrevet

jeg ville heller ha blanda i litt frukt i 4mndgrøten hvis han spiste det da, og heller venta med 6 mndgrøten en stund til... så er man på den sikre siden, og det går jo fort å blande litt fruktmos i grøten!;)

har du forresten prøvd den nye til hipp? for barn fra 4 mnd? Det er en risgrøt med fersken og banan som smaker mye frukt, ikke bare lim slik som nestle sin... prøv den!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...