Gå til innhold

Hva gjør akademikere på DIB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er jo ikke akkurat et så veldig intellektuelt forum?

Synes det virker litt trist å vanke her når man liksom skal være veldig oppegående. Er det bare for å få god selvtillit? Håper dere vet at folk ute i den virkelige verden stort sett er smartere enn en gjennomsnittlig dibber (meg selv inkludert). Så her inne virker dere kanskje intelligente, men ute i den virkelige verden er dere nok forholdsvis middelmådige..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahaah. Skal akademikere berre drikke rødvin sammen og ha bokklubb da eller?

Skrevet

Det var da et underlig innlegg å komme med..

Eneste jeg forstår utfra innlegget ditt er at _du_ sannsynligvis har et behov for å bedre selvtilliten din, og gjør det ved å heve deg over andre.

Det er jo trist at du har det sånn, samt at du ikke klarer å hevde deg i rl.

Skrevet

Hehe. Dette er et bra forum for folk som ikke har så mange andre å spørre til råds hva gjelder barn og barnerelaterte ting. Det hjelper ikke meg at jeg er akademiker, når emnet mitt er juss og ikke barnerelaterte emner.

Skrevet

Dette var et morsomt innlegg. Jeg vet ikke om du mente det sånn, men morsomt var det lell.

Skrevet

Det er mulig det høres pussig ut på deg, men enkelte mennesker er sammensatte og har behov for input og samtale på ulike nivåer :-)

Skrevet

"Synes det virker litt trist å vanke her når man liksom skal være veldig oppegående. Er det bare for å få god selvtillit? Håper dere vet at folk ute i den virkelige verden stort sett er smartere enn en gjennomsnittlig dibber (meg selv inkludert)."

Kjøper ikke helt at HI er smartere enn en gjennomsnittlig dibber etter det utsagnet der, fikk meg en virkelig god latter her nå....

Skrevet

Fordi at vi også får barn.

Skrevet

Jaaaaadaaaaaaaaaaaa, KaMa. og du reagerer med hersketeknikker når du føler detg angrepet.

Syke er vi alle mann.

Skrevet

Er det jeg som har skrevet feil? Altså, jeg anser meg selv som en gjennomsnittlig dibber, altså under gjennomsnittlig smart irl.. Misforsto du anonym.

HI

Skrevet

Syns du jeg er like kjedelig som jeg syns du er ute?

Skrevet

Beklager, jeg leste ikke nøye nok. (er visst meg som ikke er så smart som jeg selv tror :D)

Hvorfor betegner du deg selv som mindre intelligent enn gjennomsnittet?

Anonym 16:19

Skrevet

Må si meg enig med tante grusom; akademikere er på DiB for å spørre om baby-ting deres eget fagfelt ikke gir dem svar på. Altså gjør vi det samme som dere andre her inne.. Utrolig hva man kan fundere på...

Skrevet

Jeg skal svare deg. Er akademiker og til og med lege, men har ikke peiling på barn da jeg aldri har hatt noen og aldri har jobba særlig mye med barn. Verken jeg eller hun juristen over meg vil få særlig gode råd av våre akademikerkolleger, hvis de da ikke skulle ha 4-5 barn, da.

Mye rart man kan lure på her i verden! God bedring til HI!

Skrevet

haha HI viser at hun er mindre intigent når hun lurer på slike ting. ganske dum når man må spørre om slikt..

Skrevet

Det er jo god underholdning - særlig slike innlegg som dette...

Skrevet

Var ikke tråder med spørsmål om sink-salve jeg tenkte på. Er jo mange av traverne her inne som har hovedfag og doktorgrad og diskuterer politikk med folk som knapt kan stave. Hva får dere ut av det?

HI

Skrevet

Alle normalt oppegående mennesker bør kunne være i stand til å diskutere feks politikk med all slags folk, uavhengig av yrkesstatus! Forstår ikke helt HI's problem. Kan akademikere kun diskutere med andre akademikere, og håndverkere kun med andre håndverkere? Er en dyslektikers mening om et emne uinteressant for en akademiker?

Skrevet

jeg er akademiker (siving) og liker faktisk å diskutere med andre mennesker enn de jeg treffer i det daglige (er for det meste innen mitt eget lille fagmiljø) Her inne treffer man mennesker i alle samfunnslag, og jeg får litt mer innspill på problemstillinger enn det jeg gjør ved feks å ta opp et tema i lunsjen.

Skrivefeil har ikke noe med utdannelse å gjøre - kjenner flere dyslektikere som likevel har kommet seg gjennom høyere utdannelse, selv om de har masse skrivefeil :)

Skrevet

Jeg ser poenget ditt, HI, og skal nok tildels si meg enig i at enkelte "kranglere" nok har en ekstra glede av å sette disse som tydelig er helt på jordet på plass. Kan ikke annet enn å si at det er jo litt underholdende å lese når noen som viser seg for å kanskje ikke være den skarpeste kniven i skuffen forsvare sine semi-frp-meninger på en heller agressiv og dårlig gjennomført måte... ;)

Skrevet

Ja, det er det jeg mener. Det blir liksom David mot Goliat.

Regner ikke med at Ronaldo har så stor glede av å drible overvektige husmødre fra Kløfta heller.. Men det er jo underholdende for oss andre, da!

HI

Skrevet

Hehe...

Det er flere akademikere her, jeg er en og vet om flere andre som jeg treffer med babyene av og til...

Hva vi gjør her? Vel, treffe andre i samme situasjon? finne info, diskutere, stille spørsmål...

Skrevet

Det er akkurat som ute i den virkelige verden; det er like mange forskjellige mennesker man møter på butikken som her inne. Veldig mange forskjellige mennesker får barn, det være alt fra uutdannede til de med høy utdannelse. Dette er et forum for gravide og småbarnsforeldre, og selv den enkleste sjel burde skjønne at det er mange ulike mennesker med ulik bakgrunn på et slikt forum. Syns nesten litt synd på deg egentlig. Bare det å omtale seg selv som lite oppegående, sier jo det meste.

Skrevet

Må man være akademiker for å være smart? Og Hi, hvis du er så smart som du påstår du er, hva gjør du da her????

Hilsen bruker med IQ langt over pari.

Skrevet

Hva skal man gjøre hvis man innleder en diskusjon med noen? Si: oj, du var visst ikke så smart, deg kan jeg ikke snakke med....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...