rosa og en blå Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 eg ringer legen om 1 time om feberen er over 39 da ogso.. ikke gøy. vet de ikke er skummelt med feber, men eg HATA det..
MiPE Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Synes de legene jeg har vært hos sier forskjellig. Noen sier feber ikke gjør noe så lenge almenntilstand er bra, andre sier gi pille så de ikke får feberkramper... Enig med du, feber er noe drit. Dra til legen i morgen så slipper du å evnt dra på legevakten i helgen. God bedring
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Feber som ikke blir bedre med febernedsettende, da ville jeg faatt legen til aa ta blodprover og sjekke blodprosent og lignende, samme hva legen maatte mene. Bedre med en prove for mye enn for lite!
Gjest neinåaltså Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Hvis det er dårlig respons på paracet bør du kontakte lege. Responsen bør være 0,2-0,5 grader minst, pluss bedre allmenntilstand. Hvor høy var den før paracet? Sønnen min reagerer sakte på paracet og bruker en drøy time på å komme nedover i temp. Ellers bør du kle av barnet mest mulig, kun bleie og et tynt bomullsteppe rundt feks, ha det kjølig i rommet og gi mye drikke. Men dette vet du sikkert:) Forresten ikke være redd hvis feberen ligger rundt 39,5, det er mye feber men ikke farlig mye. Da vi hadde Rs virus her lå temp på 40,1, en time etter paracet var den 40,2. Da blir man litt skjelven, men det gikk bra. Satt med ungen foran åpent vindu og fikk kald luft på oss osv. Også har det selvsagt stor betydning hvilke andre symptomer barnet har! Lykke til og GOD BEDRING:)
rosa og en blå Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2008 var 39.7 for en time siden. sover i body med helseteppe på bena i 12 gradersoverom, opne vinduer. han er 9mnd. storesøster hadde 40.7 då kom feberkrampene. -so er litt nervøs.
Gjest neinåaltså Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Da har du jo fått ned tempen litt, det har jo hvertfall ikke steget. Bra med kaldt soverom og at han sover litt, så roer kanskje alt seg. Ta temp når han våkner og ring legen om du er i tvil:)
Snupi27 Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 emilie har 39,5 i feber nå hu oxo.. hu ligger og sover litt nå, hun er litt sutrete men ellers i grei form bortsett fra feberen selvfølgelig. hunhar hatt feber siden i går og i morgen ringer jeg lege om det ikke har blitt noe bedre. febernedsettende funker en liten stund..
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 HS sa til meg at man måtte være meget obs dersom febernedsende ikke tar bort feberen!! Jeg ville ringt lege med en gang jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå