_mariann_ Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har en gutt som er tre uker gml, har maxicosimura 0-3 år, men hvor lenge kan han sitte i den? skal fly til nord norge om en mnd, ca to timer i fly, bør jeg bruke vognbagen eller bilstol da?
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Jeg ville absolutt hatt ham i bilstolen. Har flydd med baby i bilstol og det er SÅ behagelig. De sitter godt og sover (forhåpentligvis) godt av flyduren. Nå tror jeg at det med at de ikke skal sitte så mye i bilstolen er litt overdrevet, jeg da. Ifølge fysioterapeut jeg har snakket med er det ikke farlig, men det er ikke så bra for den motoriske utviklingen (da er det bedre å ligge på et hardt underlag). Så en gang iblant er (slik JEG ser det) ikke farlig, så lenge det ikke er lange perioder hver dag. Og sier de fra at det er ubehagelig, så ta dem opp og la de få bevegd seg litt. Lykke til med turen :-)
mai mammaen til to Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 hvor er det du har tenkt å ha bilsete da? du har jo ikke eget sete til babyen?da vi flydde til tenerfie i fjord med snuppa som da var 9 mnd satt hun på fanget vårt. vi hadde ikke hatt sjanse til ha et bilsete i nærheten av oss da..er jo kjempe trangt.. da vi skulle hjem igjen fikk vi sitte helt foran. og da fikk vi en sånn seng som hun kunne ligge i..veldig greit...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Har flydd med babyer mange ganger, aldri hatt med verken vognbag eller bilsete inn på flyet. Hatt babyen på fanget, da er også puppen lett tilgjengelig dersom babyen får plaget pga trykket! Lykke til!
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Jeg hadde bilsetet på setet ved siden av meg. Spurte ved innsjekking om jeg kunne få det - og det ordnet de. Om flyet er fullt går det ikke. Men sist var flyet fullt - og så var det en som ikke møtte, da ordnet de det setet til meg. (men jeg så andre med baby på fanget, så man må nok spørre).
_mariann_ Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. mai 2008 Takk for svar, visste ikke at ikke babyen ikke får eget sete i flyet:) fersk i faget:)
mai mammaen til to Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 de får ikke eget sete før de er 2 år. da må man betale for dem på flyet også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå