Gå til innhold

Jeg trenger energi, hvordan få det...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veit at trening hjelper, men er det noe annet jeg kan ta for å få energi? Har ikke tid til så mye trening nå.Er sliten og gåen.Huset ser bomba ut og klesvasken ser ut som det skjeve tårnet i Piza..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.....bortsett fra narkotika, som jeg anser som ikke aktuelt:o)

Så kanskje å gå en tur alene og høre fuglene kvitre.

Eller å gjøre noe du liker, utendørs....

Eller så må man bare sette ned tempo og forventninger, slik at energien kan bygge seg opp igjen.

Husk nå at du har brukt opp reserve-reservelageret med energi.

Så å få deg fit for fight igjen tror jeg at vil ta litt tid.

Men prøv ¨så langt det er mulig å bruke tid på deg selv:o)

Skrevet

Hahaha kanskje jeg skal finne noen narko piller...neida.

Du har nok rett, men jeg har slitt så lenge med denne er sliten perioden..Men noen sa engang at det tar lang tid å komme tilbake etter en smell, tror h*n har rett....

Sitter å drikker shot and go energy drink,men den blir jeg vel bare rundere av,hehehe..

Skrevet

En sliten idefix trenger rett og slett å tillate seg selv å være litt sliten.....

og la følelsene få flomme fritt.....

Men et tips kan du få:-)

Om du har mulighet til å stå opp litt før alle de andre, kjenne på stillheten, ta deg en tur ut og møte solen om den er på dine trakter, kjenne vinden stryke over hele deg, sitte på en stein og dra inn energien som naturen er laget av. Det er en god start på dagen. Om du orker så gå deg en rask tur på 10-15 minutter, så du kjenner hjertet slå litt ekstra. Det får igang blodsirkulasjonen og energinivået. Lag en god frokost og gjerne smoothie laget av det naturen har å by på. Prøv å hold deg unna kaffe og energidrinks, det er speed til en sliten kropp og vil ha motsatt virkning raskt!!

Drikk vann, i bøtter og spann og spis frukt så du kjenner det kribler i kroppen:-)

Gi deg selv litt tid hver eneste dag, som er bare din. Søk ut i naturen der du finner ditt lille fristed. Hvor du kan sitte og fundere, gråte og kaste stein om du har lyst til det.

Det er masse energi å hente bare man gjør det bevisst og søker det!

Hvile og søvn er også essensielt for deg nå kjære du:-)

Og så skal du få en diger bamseklem og ønsker om bedre tider og mer energi:-) Du er sliten nå og det er lov å få kjenne på det også...

Skrevet

Jeg fikk bare en ekkel hikke av den enegi drikken...Blæh :0(

Jeg er ett c menneske påstår gubben så å klare å stå opp før de andre skal godt gjøres :0)

Men jeg skal prøve og bli flinkere til å drikke mer vann,og spise litt mer frukt.

Skulle ønske en kunne bare tatt ei skei med ett eller annet og så hadde alt ordna seg.

Nå bekymrer jeg meg over at så mye ekstra blir lagt på mannen min.Livredd for at han også skal smelle....Men han sier at han kjenner etter hver dag om han er sliten eller om ting går greit...

Huset får bare se bomba ut, ingen kommer på besøk likevel.

Kommer det noen får jeg selvsagt angst over hvor rotete det er her :0))

Skrevet

Prøv å sett klokken på grytidlig et par dager og snik deg ut i luften. Jeg er sikker på at du klarer det og jeg vet at det gir energi:-))

Prøve bare bittelittegrann;-D

Du vet det at jo mer man sover jo mer søvn trenger man etterhvert.......Sove om natten opp og hopp om morgenen:)

Jada, jeg vet det er lett å si når man er A-menneske;-DDD Tjohei!

Skrevet

Psykiske påkjenninger gjør deg sliten - ta tiden til hjelp og følg Attpåklattens råd(skal jammen prøve selv også!), så går det seg til etterhvert. Men kjenner igjen følelsen av å være totalt utslitt, ja - det tærer på kreftene og humøret at man ikke orker selv den minste ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...