Gå til innhold

Noen kloke damer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby som nå er 7 mnd, har hatt diare noen dager nå, men ikke feber, og hun har vært ellers i veldig fin form. Merket i dag at "det bløte punktet" i hodet var sunket ned... Er hun dehydrert da, eller har hun fått for lite væske? Gir henne vann når hun vil ha, og så får hun mme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at barnet er litt i mangel på væske når fontanellen er nedsunket ja. Du får prøve å gi barnet ditt litt vann (om hun ikke vil ha det, kan du prøve med litt eplejuice for babyer i vannet for å tilsette litt smak)

mme er mat og om hun ikke er sulten kan det bli for mektig med dette, så det er nok best å gi vann eller babyjuice ;)

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg gir henne vann, men om hun ikke vil ha så kan jeg jo ikke tvinge det i henne. Skal prøve med litt babyjuice og se om kanskje hun vil ha mer av det. Men er det veldig farlig? Altså da tenker jeg på om jeg gir henne mye væske og den da ikke blir bedre. Må jeg kontakte lege da?

Skrevet

Om du er i tvil og fontanellen er veldig nedsunket, ville jeg iallefall ringt og forhørt meg hos legen eller legevakten.

Men får hun i seg væske tror jeg ikke det kan være farlig. Du må samtidig vurdere det ut fra hennes allmenntilstand - er hun blid og i vigør tror jeg du kan ta det med ro. Men er du i tvil, ring lege! Bedre å ringe en gang for mye enn......

Lykke til ;)

Skrevet

Jenta er jo sånn som hun pleier, smiler, ler og er veldig aktiv. Så lenge jeg føler hun drikker nok, og allmenntilstanden hennes er normal, så ringer jeg ikke. Får vente å se...

Blir så glad når jeg får seriøse svar her inne. Takk for det!

Skrevet

Ingen årsak, det er det disse sidene er til for ;-))

Skrevet

Siden jeg gir henne endel å drikke, og hun faktisk tisser endel også, så synes jeg det er rart om hun skulle mangle væske.. Blir jo alltid litt stressa når det gjelder de små, og spesielt når det gjelder om de får for lite væske.

Skrevet

jeg ville ha ringt til lege/legevakt for sikkerthets skyld. Det er liten margin på småttiser når det gjelder dehydrering..og nedsunken fontanelle er ett varsel-signal

Skrevet

HAR RINGT LEGEVAKTA NÅ, OG SITTER Å VENTER PÅ Å FÅ EN TELEFON FRA LEGEN... Ble skikkelig nervøs nå jeg. Sitter her med mine andre unger, har ikke bil engang for mannen er på jobb...Det er vel ikke så alvorlig at hun nå blir lagt inn på sykehus???

Skrevet

Er allmenntilstanden hennes ok da?

Skrevet

Ja det er det som jeg stusser så over. Hun er som hun alltid er. Smiler, ler, og er skikkelig aktiv. Sover som vanlig, men spiser ikke så veldig mye. Har lagt henne for kvelden også nå, og hun sover jo sååå søt. Uff, jeg sitter jo her å skjelver :(

Skrevet

Si ifra hva legen sier da?

Jeg tror ikke det er noe fare, men som sagt bedre å ringe en gang for mye enn for lite ;-)

Det er sikkert ikke farlig så lenge allmenntilstanden hennes er bra.

Prøv å slapp av til du hører hva legen sier ;)

Klem og lykke til (krysser fingrene for at alt går bra)

Skrevet

ååå som jeg skulle ønske min kjære mann var her med meg nå... Godt de store ungene er her... :) Prøver å roe meg ned men det er ikke så lett. Skal komme med oppdatering!

Skrevet

Da har legen ringt, og det var ingenting å bekymre seg for... Hvis hun hadde vært dehydrert så hadde hun hatt senket øyne, rød rundt øynene, tørr munn, og hatt helt tørre bleier. OG hun hadde også vært slapp... Så lenge jenta mi drakk, så skulle jeg bare ta det helt med ro. Dessuten så hadde hun ikke sånn diare de var nervøse for. Hun har bæsjet 5-6 ganger daglig, og det var ikke så farlig sa hun. Hvis hun derimot bæsjet ca 20 ganger daglig, da måtte lege kontaktes. Det var også bra at hun var like aktiv som før. Avføringen til jenta mi har vært ganske normal i dag også. Så nå er jeg helt rolig.... Tusen takk for støtten!!

Skrevet

Det var godt å høre ;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...