babyandme Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 evt hvorfor? og hvordan tok de det på helsestasjonen og andre det? vi fikk tilbud om å få mmr vaksinen på 15mnd kontrollen i august nå, men jeg ringte idag og sa vi(eller mest jeg) ønsket den noen mnd utsatt.. HS sa det var helt ok å utsette vaksinen til vi følte oss klar for den. Vurderer også å utsette 3mnd vaksinen til nestemann som kommer i juli, men fikk ikke nevnt det for henne. Ble ingen diskusjon over tlf, men satt med en lang liste over ting jeg kunne ha argumentert med.. Både hs og lege var nokså uproffe mot meg/oss sist vi var på helsestasjonen.. hs sa at det var svært få som ikke ønsket vaksine og legen sa bare at han hvertfall ikke var i tvil og ville vaksinere sine barn. Jeg ønsket jo bare litt mer info rundt vaksinen, egentlig ikke deres personlige meninger. Vet jo hva de mener uansett:-) Tror jeg ønsker å få en time til begge samtidig i desember/januar en gang, da er eldstemann rundt 20-21mnd og den lille jenta vi venter i juli er da rundt 6mnd. Flere som har fått egen vaksinetime til to barn på samme tid? sparer oss og de på helsestasjonen for to ulike datoer. Eldstemann fikk nettopp vaksine nå i april og derfor synes jeg det blir best å vente med MMR vaksinen til han har fått bygget opp immunforsvaret sitt litt. Og vaksine på 3mnd kontroll for nestemann føler jeg blir for tidlig..hun er jo helt avhengig av mitt immunforsvar gjennom morsmelken i ca 6mnd. Så får de på helsestasjonen og andre bare tenke det de vil om meg..jeg vil jo bare det beste for mine barn.. forstår jo at HS og lege bare gjør jobben sin.. men det gjør jeg også som mamma:-)
babysjuk82 Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Mine har fått vaksiner,til rett tid. Tror det forebygger mye.
babyandme Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2008 Noen som har valgt å utsette noen mnd? synes det er mye med 3 vaksiner i en sprøyte, og det produseres jo ikke egenkompenenter på vaksiner lenger.. de gir jo 3 vaksiner på en gang for å spare tid og penger..HS er jo pliktet til å følge programmet. Så siden man ikke kan få en og en vaksine lenger, synes jeg det blir best å utsette vaksinen litt til immunforsvaret er sterkere.
Grateful mom Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Vi kommer garantert til å vente, evt droppe vaksinene helt. I Japan har de i noen år nå valgt å ikke vaksinere barna før de tidligst er 2 år, og krybbedøden har gått ned drastisk. Antroposofiske leger anbefaler å vente med vaksiner til barnet er ca 4 år (utenom i spesielle tilfeller), slik at de kan få opparbeide seg immunforsvar selv på naturlige måten, da denne måten er den sikreste og beste. Kanskje du også kan droppe noen av vaksinene også da (hvis barna dine får sykdommen f.eks. Dette er sikkert mange uenige med meg i, men det er hvertfall vårt valg. Lykke til med ditt!
ninanja Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har vaksinert barna mine som anbefalt, og kan ikke fatte og begripe hvorfor noen tror det er smart å kutte det ut. Oppblomstring av kikhoste og meslinger er gode eksempler på at man faktisk ødelegger for ganske mange ved å unngå å vaksinere. Jeg mener det er egoistisk og korttenkt å ikke vaksinere barna sine. Det er ingen troverdig sammenheng mellom MMR-vaksinen og noen form for langsiktig uførhet, inkludert Crohns og autisme. MMR er en viktig vaksine som har forhindret sykdommer som fortsatt medfører død og komplikasjoner der vaksinen ikke brukes regelmessig. Mangelen på tiltro til MMR har forårsaket stor skade på folkehelsa. Folk som argumenterer mot bruken av medisinsk behandling må sørge for at de baserer konklusjonene sine på nøye utarbeidede resultater, og ikke bare på meninger, spekulasjoner og mistanker. Suksessen med store vaksineprogrammer har kanskje gitt oss en følelse av selvtilfredshet, påpeker forskerne. Men vi skal ikke glemme at tilsynelatende alminnelige barnesykdommer som meslinger, kusma og røde hunder faktisk kan føre til varige helseskader, eller til og med død.
babyandme Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2008 Vær så snill og ikke la dette innlegget bli en ny diskusjon på om man skal vaksinere eller ikke da.. jeg vil bare høre erfaringene til dem som faktisk har valgt å utsette vaksinen og hvorfor de tok dette valget.. Ønsker ikke et krangle innlegg.. jeg er åpen for alles meninger, men prøv å vis litt hensyn til andre synspunkter. Takk:-) -HI-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå