Gå til innhold

Bruker dere sånn beltegreier i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, husker ikke hva det heter men slik du tar på beltet så det ikke skal presse rett over magen.

Vet ikke om jeg gidder gå til innkjøp av det. Men er kanskje lurt.

Bruker dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg bruker d. kjempe deilig å slippe presset av beltet på magen:)

Skrevet

Har aldri brukt det i mine svangerskap. Men synes heller ikke bilbelte strammer noe særlig over magen. Mest for komfort disse beltene, så dersom du synes det blir ubehagelig kun med vanlig belte er det sikekrt greit å ha.

Skrevet

hva er disse beltegreiene? er det bare hvis man syns at bilbelte er ubehagelig? aldri vært kresen på bilbelter:P men lillebror er det. han har sånn "pute" rundt bilbelte, der det går i halsen hans. han er 4 år og kresen på konforten.

Skrevet

han sitter forresten i barnesete, så ekke helt sikker på om det er slike du mente?

Skrevet

Jeg bruker baby safe belte ja, og synes det er veldig behagelig. Og så synes jeg det er en trygghet å vite at barnet ikke blir direkte klemt på grunn av beltet ivertfall i tilfellet jeg skulle komme i en ulykke.

Skrevet

jeg bruker også dette beltet :) er ikke for comforten jeg bruker det men i tilfelle vi må brå bemse eller kommer ut for en ulykke så vet jeg at beltet ikke strammer over magen der babyen ligger. er vel det som er meningen også?

Skrevet

I følge trygg trafikk har dette belte ingen betydning for risikoen for skader i en eventuell kollisjon. Så det er nok mest for komfort ja. Men man kan selvfølgelig velge å bruke det dersom man vil.

Skrevet

d er vist forskjellige meniger om d der..

for jeg har en slektning som jobber for biltilsynet å han anbefaler ALLE gravide å ha slike, han har jo tross alt oversikten over skader som skjer som følge av bilkrash og bilbelte/uten belte....

Skrevet

Ja, derfor jeg lurte. Har også hørt så delte meninger om nødvendigheten av det. Og bilbeltet er foreløpig ikke ubehagelig. Men mannen min vil veldig jeg skal ha det.

Og etter det du sa grysom så tror jeg det er like greit å ha det enn ikke å ha det.

Noen som vet om gode merker eller steder på nettet det selges til ok pris?

Skrevet

Nope har ikke brukt det i noen av svangerskapene....

Skrevet

Ja helt greit det, men jeg har ikke noe tro på de. Mest noe for å tjene penger på. Men jeg sier ikke at andre ikke kan bruke de fordi. Slike belter er faktisk laget for ikke å påvirke allerede godkjent bilbelte. d.v.s at bilbelte i bilen oppnår sin nomale virkning ved en eventuelt krasj og vil derfor stramme på samme plass.

Men de som ønsker det må bare bruke det:)

Skrevet

Er ikke "Trygg Trafikk" en offentlig side?

Der står det at det er greit å bruke for komforten, men har liten virkning ved bilkræsj. Derimot anbefaler de ikke høygravide å sitte på "ratt"-siden. Det er også en liten instruks om hvordan feste det vanlige bilbelte år man er gravid, sittestilling etc.

www.tryggtrafikk.no

Skrevet

ja, er jo ganske billig mot hvor behagelig det er å bruke :-) tror jeg betalte 199 kroner, og det er jo ikke så ille mot å være sikret, og å slippe smerter i magen pga belte som strammer?

Skrevet

dette beltet koster rundt 399,- på sjarmtroll, reflex , bilbutikker som selger besafe ting...

Skrevet

jeg bruker det, mest for sikkerhetens skyld. det er riktig at et slikt bilbelte ikke gjør at det blir mindre skade ved en eventuell kræsj. men poenget er at setebeltet blir ledet bort fra magen, og da er derfor risikoen mindre for at fosteret skal bli skadet i kræsjet, fordi selen går under magen.

Skrevet

Hvorfor er ikke beltet under magen ved en kræsj????? Jeg sitter på en pute som er fastspent til sete og når jeg fester den nederste delen av "ordinær" sele er det fysisk umulig å trekke beltet opp mot magen, da ligger det mer over skambeinet...

Jeg har ei veninne som var med i en stygg bilulykke når hun var nesten 8mnd på vei. Da la ikke legene skjul på at babyen i hovedsak ble uskadd på grunn av et slikt belte. Så ja, jeg bruker det!!

Jeg vil nok tru trygg trafikk ikke kan gå ut med offentlige anbefalinger av slike belter da de ikke har stort nok grunnlag for å dokumentere virkningen av det. Men i mitt logiske hodet vil jo et foster ta mindre skade av et belte som ligger over skambeinet framfor beltet som går tvers over magen!?

Skrevet

les linken Sola mi:)

Å jo disse beltene er godt testet..

Skrevet

Bilbelte er designet sånn at det retter seg på plass ved en kollisjon og det at man sitter på en pute er ikke nok til å holde belte nede.

Skrevet

Hehe, tenkte jeg ikke gidda det, for nettet er så treigt.. men må vel det allikevel nå... men forstår fortsatt ikke hvorfor puta ikke blir holdt nede når den sitter fast. haha, påståelig gitt ;) jaja, komfortabelt iallefall, om ikke annet.. ;)

Skrevet

Nei. Det er jo iflg Trygg Trafikk kun for komfort, og jeg har ikke ikke problemer med det enda... Magen er jo ikke så stor. Jeg får vel se hva jeg eventuelt gjør når den blir det! Sikkerhetsbeltet skal jo uansett gå over hoftene, ikke over magen.

Skrevet

JA!! jeg kjøpte det sist graviditet...

jeg hørte om ei som mistet barnet sitt( 8 mnd gravid) etter å ha krasjet med bilen..legen sa at barnet ville overlevd om hun hadde brukt besafe beltet..

jeg kjører ikke en meter uten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...