Gå til innhold

Handleliste for dere som handler 1 gang i uka... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så vanskelig å finne ut hvor mye jeg skal kjøpe av hver enkelt ting..

Dere som har handle lista deres på pc, kan ikke dere legge den ut her da så kan jeg se hva dere kjøper:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melk

Brød

Dopapir

Leverpostei og annet pålegg

Frukt

Grønnsaker

7 middager

Skrevet

Her er noen tips:

- Start med å lage meny for hele uka (middag). Se over hva du har i fryser/skap og bruk det som utgangspunkt når du setter opp menyen. Sett så på handlelista det du trenger av tilbehør til middagene.

- Heng en handleliste/blokk lett tilgjengelig. På den fører dere opp alt dere kommer på i løpet av uka som må handles. Feks setter du opp Zalo når du set at Zaloflasken snart er tom.

- Også krever det litt øvelse å handle inn for 1 uke av gangen. Når du har gjort det noen ganger blir det mye lettere å beregne.

Skrevet

Det er i hvertfal lurt å ha noen middager i fryseren. Det er kjedelig å kjøpe inn 7 middager hver uke og så ikke få brukt alle fordi vi drar bort, spiser ute eller får så mye rester at det blir en middag. Vi pleier å handle inn 5 middager i uka og så har vi en buffer i fryseren slik at vi altids kan spise 7 middager likevel.

Når det gjelder melk bruker vi ca 6 liter i uka, men forbruket varierer en del. De ukene vi bruker lite melk blir det gjerne grøt eller pannekaker til middag på lørdag.

Skrevet

GRØNNSAKER OG FRUKT:

1 kg potet

1 kg gulrot

3 brokkolier

3 blomkål

1 nett med løk

1 pose epler

bananer

1 pose apelsiner

2 lime

1 ananas

1 agurk

1 pakke cherrytomater

2 bokser mais

1 issalat

2 hvitløk

1-2 paprika

PÅLEGG:

3 små leverposteig bokser

1 makrell i tomat

1 pakke servelat

1 norvegia

1 pakke dansk pølse

1 pakke majones

(ellers noe vi har lyst på)

MIDDAG:

setter opp midagslister så vi handler da etter dette..så dette varierer da litt

DIV:

dopapir

bleier

vaksemiddel

mel

sukker

brødblandinger evt brød

knekkebrød

osvosv

kommer helt an på hva vi mangler

Skrevet

men det lønner seg nok å ha et stort kjøleskap:P vi har et bittelite et...veldig vanskelig å handle for en hel uke men prøver:)

Skrevet

Dette var et blikk inn i en annen verden for min del gitt. *ler* Veldig ulik handlelista vår kan man si. ;-) Tenker da på mengdene.

Skrevet

Det vi bruker å gjøre, er å handle torsdag eller fredag. Dette for å unngå ekstrahandling i forbindelse med helgene. Vi velger 7 middager, hvor noe alltid er frysemat eller hermetisk mat, slik at det ikke blir ødelagt hvis det ligger for lenge.

Så bruker vi å handle påfyll av melk og frukt/grønt på mandag/tirsdag.

Skrevet

Tusen takk:o)

Skrevet

kjøper dere mere eller mindre?? vi er 2 voksne, 1 barn på fulltid, 2 barn annenhver helg og 1 dag i uka, samt 2 barn på dagtid hver dag:p (dagmamma)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...