Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Har lederstilling i en mellomstor bedrift og tre barn, kjenner det er litt for mye for meg om dagen. Går stadig med dårlig samvittighet for det jeg ikke rekker å få gjort, både hjemme og på jobb, og er så redd jeg skal glemme noe viktig. Er lei av å tenke jobb hele tiden, kontorarbeid som hoper seg opp, folk som forlanger og maser, jeg har bare to hender og full stilling, begrenset hvor mye overtid jeg kan ta med tre barn hjemme også. Har heldigvis en mann som er flink til å ta ansvar på hjemmebane, men jeg er og blir en kontrollfreak så jeg må liksom ha alt i hodet, hva skjer på skolen, når skal de på tur, når trenger de hvilket utstyr, når er det barneselskaper, vennebesøk eller andre aktiviteter. Jeg har så mange tanker og planer som jeg aldri får gjort, hva i alle dager er alenetid? Jeg går litt på utsiden av meg selv akkurat nå... Ønsker meg en "hjernedød" jobb, misforstå meg rett, ikke vondt ment, men en jobb hvor jeg slipper ta ansvar for det som skjedde forrige uke, denne uka, neste uke og neste måned. En jobb som jeg kan nyte her og nå uten å bekymre meg for neste dag. Tenker at om jeg satt i kassa på Rema var ansvaret mitt å smile til kundene og være hyggelig her og nå, etter arbeidstid kunne jeg går hjem til ungene og ikke tenke jobb før dagen etter, så utrolig deilig, jeg er misunnelig! Tenk om jeg en periode av livet kunne jobbe sånn, men det er ikke bare å si opp jobben heller, det får så mange konsekvenser. Vi har jo langt opp livstandarden vår etter inntekten, går jeg så mye ned i lønn må vi bl.a selge huset.... Men jeg må seriøst tenke gjennom hvordan småbarnsfasen i livet mitt skal være, er så lite tilfreds nå, vil jo ikke være en stresset, lite tilstedeværende mor med dårlig samvittighet heller.. Uff, dette blir ikke lett, må nok ta en seriøs prat med gubben. Sorry klaging, måtte bare lette litt på trykket.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Oi, skjønner at dette ikke er greit! Har selv veldig vanskelig for å legge fra meg jobben iblant, og selve det å TENKE på jobben er ofte værre enn det å utføre den. Blir slitsomt når tankene kverner hele tiden. Tenker at det er viktig at du setter det ned og tenker over hva som er viktigst i livet ditt akkurat nå. Småbarnstiden er her akkurat nå, og går så altfor fort. Pass på så du ikke angrer på måten du brukte den på, i ettertid. Lykke til med mer tenking og avgjørelser. Klem
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har jobbet for en kvinne som har det som deg..var AuPairen hennes. De har kjempeflott hus og alt de trenger av penger og ting, men hun ser nesten ikke familien sin. Når hun har tid til dem blir det så veldig på overkompansering pga dårlig samvittiget. Men forskjellen her er at hun virkelig elsker jobben sin og gleder seg til arbeidet hver dag. Jeg skjønner godt at du skulle ønske deg en mindre hektisk jobb, selv er jeg nok av typen som kommer til å få seg en hjernedød jobb, så jeg har mye mer tid til familie. Men jeg kommer da hele tiden til å føle jeg ikke strekker til økonomisk. Det virker som at det blir feil uansett hva man skulle velge...
FuriLaks Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Det er bra du innser at noe må gjøres! Når jeg leser innlegget ditt tenker jeg at du MÅ roe ned før du møter veggen.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Hei! Jeg er vel i nogenlunde samme situasjon selv, men er alene på jobben da. Sjefen er borte 4-5 dager i uka og jeg har ansvaret for alt på kontoret, underleverandører, grossister, underentreprenører og også koordinering av sistnevntes arbeid. Jeg liker jobben min, men jobber mye alene og har ikke så mange og henvende meg til om jeg sitter fast. Ved syke barn må jeg stenge kontoret og overføre telefon hjem og evt. jobbe hjemme. Kjenner at det går på helsa løs, og er oftere syk/utslitt og lei meg. Er skrekkelig redd for å glemme noe viktig, for dette kan føre med seg konsekvenser i 10 000-kronersklassen. Er lei av alt ansvaret som henger over meg til alle døgnets tider og aldri fred nok til å legge jobben på jobben. Uff, nå kjente jeg at dette ble mer om meg enn om deg, trengte visst å få ut litt stim her også... Beklager! Kanskje dere kan snakke om dette, du og mannen og komme frem til en løsning? Mange søker om avdragsfrie år på huslån for å gå hjemme eller gå over i en annen stilling? Det er ikke dermed sagt du aldri vil ta en lederstilling igjen? Ting endrer seg når tiden går, ungene blir eldre osv. Prøver å si til meg selv at en ser ikke veggen før en møter den.. Ikke alltid så greit og forholde seg til, men jeg går nå med planer om å bytte jobb. Håper det ordner seg for dere også! Masse lykke til!! :-) -kontor-rotta-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå