junispiren fikk liten Dennis Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Jeg vet det ikke er bra, men hver natt MÅ jeg løsne opp for å få puste! Var sånn i forrige sv.skap også... Og det har gått langt forbi 10-14 dagers regelen om bruk... Jeg er jo på slutten av sv.skapet, men det henger over meg at det ikke er sunt for babyen... Men det er det jo så mye annet som ikke er også?!
Snuppimagen Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Jeg er også avhengig av nesespray før jeg legger meg. Har holdt på siden uke 13-14, er nå i uke 32. Så jeg har jo holdt på mye lenger enn 10 dager. Jeg bruker den som er beregnet på barn da, innbiller meg at det er litt bedre... Det er ikke farlig for babyen, men det går ut over dine slimhinner. Må bare forsøke å venne oss av med det, men jeg venter til etter fødsel.
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Ja jeg er også på nesespraykjøret... Nesetettheten kom samtidig som jeg begynte å få ødemer (ringen passer ikke lenger, litt hovne føtter/legger osv). Hadde akkurat samme problem i forrige svangerskap og brukte også da Otrivin nesespray hver kveld for å få sove. Tettheten gikk helt over et par dager over fødselen, selv om jeg hadde brukt nesespray mer enn en måned (kanskje mer en to husker ikke helt). Som du hører så blåser jeg i 10-14 dagers regelen her... Men prøver å ta spray-pause på dagtid.
lolipoli Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Jeg er avhengig av nesespray. Legn min sa at det ikke er farlig å bruke Rhinox, verre med Otrivin...
*En rosa og en blå* Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Et lite tips for å skåne slimhinnene litt: Spray kun i 1 nasebor av gangen. Jeg gjorde det etter at jeg hadde brukt nesesprayen litt lengre enn det som er anbefalt. Man puster omtrent like godt så lenge man har 1 fullstendig åpent nasebor. Så jeg sprayet kun i venstre helt til høyre nasebor ble "friskt", og nå klarer jeg meg uten spray! :-) Er jo enda litt tett, men det er ikke så ille at jeg ikke kan klare meg uten spray.
Mammamia&EmmaTherese Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Huff, ikke snakk... Bruker saltvanns nesespray jeg da... Dem sier det er de beste hvis en må ha. Kanskje du kan prøve det?
fagremøy med ♥♥♥♥ Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 er også på nesespray kjøret... skal jeg greie å sove må jeg ha en liten dose med spray... har hatt det sånn i begge de to tidligere svangerskapene også, så jeg bekymrer meg ikke så mye, tar kun på kvelden
Guttemamma75 Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har brukt nesespray siden FØR jeg visste jeg var gravid.. Fikk hovne slimhinner med en gang og trodde jeg holdt på å bli forkjølet da jeg plutselig sto der med en positiv test i hånden.. Har brukt nesespray opptil flere ganger daglig hele svangerskapet men nå i det siste har det faktisk blitt bedre av seg selv og jeg bruker det kun på natta... Ettersom det skyldes hovne slimhinner som igjen skyldes hormoner håper og tror jeg at behovet for spray vil gå over av seg selv når svangerskapet er over... Og for de som foreslår saltvannsspray - tror nok alle vi som bruker nesespray har prøvd dette uten effekt!!
Vilpa Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har vært nødt å bruke nesespray fra jeg testet positivt. Tidligere i svangerskapet har jeg brukt saltvannspray og "nesehorn" med saltvannsblanding, nå har jeg vært nødt til å gå over til annen type nesespray om natten. Jeg har også hatt effekt av oxy strips (snorkeplaster) det er et plaster som settes over nesen og gjør det lettere å puste ved forkjølelse, allergi og snorking og er vel verdt å forsøke!
Frøken27 Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 Jeg er også på nesespraykjøret igjen. Sprakk nå som pollen og skitt kom i lufta. Brukte nesespray i fire mnd i vinter og alle advarte meg om at nå kom jeg ikke til å klare å slutte. Plutselig en dag var jeg ikke tett lenger og sluttet på dagen. Ikke noen avhengighet her i gården;) Nå har det kommet pollen, og nesa er tett (selvom jeg ikke har allergi), kan være at jeg har 2 mnd igjen og kroppen er fylt opp med blod. Jeg stresser ikke over at jeg ikke kommer til å klare å slutte, jeg har bevist alle før at det ikke er noe stress:) Spray nesa så ofte du trenger uten dårlig samvittighet (er ikke farlig for babyen) og ha lettpustede dager og netter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå