Gå til innhold

sjekke åpning....???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å tenke mer og mer på det som skal skje, er 33 uker på vei.

Hvordan sjekkes jordmor åpning?

Er det så vondt som mange sier?

 

Noen som vil dele erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jm sjekker livmormunnen, om du er moden er den blitt flat og om det er åpning sjekker JM hvor mange fingre hun får plass til. hehe...

Det er ubehagelig, men ikke vondt syns jeg :) Kommer veldig an på hvem som gjør dette også.

Skrevet

Putter hun hele hånda inn da eller?? mamma mia,,,,

Skrevet

Hehe, neida bare et par fingre :) Går så fint så :D

Skrevet

De sjekker åpningen ved å stikke inn to fingre. Hvor vondt det er kommer helt an på den enkelte jordmoren. Den første som prøvde på meg, gjorde det på en så smertefull og lite skånsom måte, at hun måtte avbryte. Den andre jordmoren gjorde det på en helt annen måte føltes det som, og mye raskere. Ventet på at det skulle gjøre like vondt som i det første forsøket med første jordmoren, men det var over så fort at det ikke rakk å bli så vondt :-)

Skrevet

:=) ble litt beroliget nå..... Er så mye som skal skje som jeg ikke har det minste peiling på. Det er skremmende.

Men er vel bare å hoppe i det, baby skal jo ut!!!

Skrevet

ehh... det er jo ikke verre enn selve fødselen da! men det kommer an på hvem som gjør det! En mannlig jordmor sjekket en gang på meg, og det var brått og ubehagelig/vondt, men så sa han at han skulle prøve å "provosere" prosessen slik at det gikk raskere...

Skrevet

Jeg vet jo ikkeno om hvor vondt en fødsel er, førstegangs og uerfaren som jeg er....... Derfor er det liksom så skummelt........ :=)

Skrevet

Kan si at det var veldig smertefullt da ei jordmor gjorde det, og hun fortsatte bare selv om jeg sa nei.. huff, føltes som hun rotet fælt oppi der.. men da en lege og ei anna jordmor gjorde det var det ikke fullt så smertefullt, de var roligere også.. så si ifra om det gjør vondt, og spør etter noen andre å gjøre det.. kanskje det hjelper. Lykke til, går somregel bra:-) men man overlever jo det meste når man tenker på babien!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...