PAVEEL Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 er selvfølgelig helt opp til hver enkelt. men etter å ha lest her litt så føler jeg meg rimelig alene om å spise begge deler... lurer på om det er flere av oss...
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Jeg spiser også spekemat, salami og fårepølse, men prøver å fryse den først. Noen ganger har jeg imidlertid så lyst på at jeg MÅ ha idet vi kommer hjem fra butikken, og da går den planen skeis. Jeg spiser ikke mykoster da, og holder meg selvsagt helt unna alkohol. Så jeg har da fortsatt noe "spiselig" å se fram til etter fødselen... =)
Jelly Belly Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Jeg spiser salami, men lar ikke pakken ligget åpen mer enn max 2 dager.
lille spira Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Jeg kan også skrive meg på her! Spekemat og andre pølser er nam nam.. Men klart - jeg tar mine forhåndsregler.. Alt som har ligget lenge i kjøleskapet går i søpla. Men nyåpna pakker ser jeg ingen problemer med og spise!
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 di 40 ukene jeg er gravid velger jeg å la være å spise salami og spekemat et bittelite offer sånn i tilfelle d faktisk skulle gjøre noe skade.
Chezka Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Jeg spiser ikke salami eller spekemat eller mykoster eller noe av det andre som er anbefalt å holde seg unna. I tillegg drikker jeg kun et par kopper kaffe per dag, drikker ikke brus eller søte drikker, holder meg unna røykfylte rom osv osv. Altså - jeg føler meg innimellom vel hysterisk. Jeg tror at alt dette er overdrevet, og jeg tror at jeg med god samvittighet kunne spist og drukket litt av alt det jeg holder meg unna. Men jeg tenker som så at hva om?? Så jeg velger å være "hysterisk" disse få månedene svangerskapet tross alt varer. :-) Jeg var gravid for over 20 år siden, og da var ikke disse "gravidereglene" oppfunnet ennå. Alle spise salami og drakk kaffe og brus - ja man ble til og med rådet til å drikke et glass rødvin eller to før man la seg om kvelden - og barna ble født friske og raske. Føler meg litt borderline her kan man si.....(tji-hi)
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har spist salami, spekeskinke,fenalår & parmaskinke Og er enda ikke blitt syk av det.... Heller ikke vært fryst ned. Så ) Fy søren så godt!!!
Lotta med novembergutt Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Jeg holder meg unna, selv om det jo er forholdsvis trygt å spise om det er fryst. Men husk at listeria og toxoplasma er mikroorganismer som ikke nødvendigvis gjør _deg_ syk. Det er ikke sikkert du merker det i det hele tatt, men fosteret kan likevel ta skade av det ... Men det er jo en veldig liten sjanse for å bli smittet av dette da
mamarama og lille banan Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 jeg spiser spekemat med god samvittighet. men jeg fryser det i noen dager først, for sikkerhets skyld. jeg har likevel sprukket, og spist spekemat på koldtbord et par ganger...det er jo så godt! så holder jeg meg langt unna upastauriserte oster og rakfisk. passer også på å ikke drikke for mye koffeinholdige drikker. jeg har heller ikke rørt alkohol siden før svangerskapet. føle rmeg ikke hysterisk, tar bare noen forholdsregler.
ory Skrevet 15. mai 2008 #11 Skrevet 15. mai 2008 Hei, Jeg spiser det ikke, men mest pga saltinnhold pga jeg hadde høyt blodtrykk tidlig i svangerskapet og må passe ekstra godt på. Prøver ellers å følge matportalens retningslinjer så godt jeg kan, uten å bli helt hysterisk.
PAVEEL Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 15. mai 2008 er vel ikke hysteri uansett den ene el andre veien, men godt å vite at det er flere av oss som "lever litt på kanten":-) holder meg unna alkohol og mykoster da:-)
enik<3M06&L08<3 Skrevet 15. mai 2008 #13 Skrevet 15. mai 2008 Jeg drikker ikke alkohol, og bruker ikke narkotika, men ja, jeg gjør mye annet:) bla og spise spekseskinke og salami, og ikke minst drikkecola og og spise godis... "jeg er en av de dårlige mødrene" hehe:p som noen over her sa, dette er opp til hver enkelt, noen fag folk sier ditt, andre sier datt, og da må bare vær enkelt få velge hva de vil høre på! Alt med måte er et ordtak jeg liker godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå