Gå til innhold

dere som gikk ned i vekt i begynnelsen av graviditeten!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga ekstrem kvalme og oppkast. . .

Hvor mye gikk dere opp igjen? gikk dere fort opp igjen når vektøkningen startet? samlet dere mest fett eller vann? hvor raskt gikk det eventuelt av igjen(til dere som har født da) hadde dere mye å gå på fra før av?

Jeg var 67 kilo, 157 høy, før jeg ble gravid, så jeg var litt blubby, men nå har jeg gått ned 3 kilo, for jeg har vært så kvalm og kastet opp. kvalmen ser ikke ut til å gi seg, og jeg er i uke 6. Har fått postafen av legen, men tør ikke ta de!

Dessuten så har jeg ikke vondt av å gå ned i vekt, jeg har jo litt å gå på! min mor gikk ned 16 kilo pga ekstrem sv.skapsskvalme da hu var gravid... Hvordan er det med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 170 høy, veide 65 kg da jeg ble gravid. Gikk ned til 60, da jeg var rundt tre mnd på vei. Ved fullgått svangerskap veide jeg 72, og to mnd etter fødsel 63 kg, og fortsatte å gå ned så lenge jeg ammet...

Bare du klarer å få i deg nok til å gi barnet næring så gjør det som regel ingenting å gå litt ned i vekt, og se det positive i det, det blir desto færre kg å slite med når barnet er ute:)

Lykke til...

Skrevet

Start: 63 kg

3 mnd: 57 kg

32 uker: 69,5

Lurer veldig på hvor mye som komemr de to siste mnd :-)

Skrevet

Jeg er 1,61 og var 63 kg når jeg ble gravid.. Jeg gikk ned 3 kg, kvalmen slutta i 3 mnd(akkurat på dagen).. Jeg veide 69 kg i uke 40.. Etter graviditeten så gikk jeg ned til 57 kg.. Jeg gikk opp av maten jeg fikk i meg.. Jeg prøvde å finne ting som ikke gjorde meg kvalm.. Husker ikke helt hva jeg spiste men drakk iallefall mye iste..

Skrevet

Hei Hei:)

Jeg var 54 kg da jeg ble gravid, men gikk raskt ned til 50 pga at jeg spydde opp all mat utenom spaghetti (ble mye av det til tider!).

Jeg er nå i uke 18 og har gått opp et halvt kilo iallefall så det er jo bra(fett), nå klarer jeg å holde nede maten så regner med at det blir en normal vektøkning herifra.

Med meg så fikk jeg grei beskjed av legen at dersom jeg gikk under 50 kilo så måtte vi gjøre noe med det. Legen gir beskjed dersom h*n syns du synker for mye i vekt.

Jeg er forresten 156 cm høy..

Skrevet

Jeg gikk ned to kg i begynnelsen. Har gått jevnt opp siden og har nå lagt på meg 9 kg fra startvekta, er i uke 36+5. Regner med å legge på meg 2-3 kg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...