Fjelljenten Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Da har jeg noen spørsmål til dere 1. Har dere barn i barnehage? Isåfall hvilken? Er dere fornøyd med den? 2. Hvordan går det med det sosiale studentlivet? 3. Er det mye gøy å finne på med baby/barn i Ås? Babysang, babysvømming osv? Jeg har studert der før, og vurderer å dra tilbake over nyttår
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Jeg går ikke på UMB, men jeg søkte meg dit. Bor ikke så langt unna heller... Jeg skal svare på det jeg kan. 1. De var veldig hjelpsomme med å finne plass i bhg til mine barn. Ulempen var at bhg jeg fikk plasser i lå langt unna. Ukurant... 2. Det sosiale utelivet har jeg hørt er bra i Ås, men jeg har ikke opplevd det selv. Men Ås er fullt av vårkåte studenter for tiden så jeg tviler ikke på at det er liv der 3. Joda, det er mye å finne på, men ikke nødvendigvis akkurat i selve Ås. Har du bil er det mye bedre. Da kommer du deg til de andre facilitetene her rundt omkring Ellers kan du alltids komme på besøk til meg
Fjelljenten Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har søkt plass fra 1. januar, i 2 kommunale og to private barnehager, alle er sentrumsnære. Håper virkelig vi får plass i noen av dem. Frydenhaug, Søråsteigen, Kaja og Åkebakke. Husker det gode utelivet, men håper det kommer til å gå greit å kombinere med barn, at mannen min stiller nok opp og at jeg får ta del i sosiale happeninger Bor du midt i Ås da? Hva studerer du?
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Jeg bor på Vinterbro og studerer sykepleie på Høgskolen i Oslo
Fjelljenten Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2008 Oki Å, nå gleder jeg meg skikkelig til å komme tilbake, jeg har savnet nydelige Ås!!!!!
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Jeg trives her, men savner litt mer kollektivtransport til/fra byen på netterne... Hadde vært fint å hatt et sosialt liv med mine medstudenter. De er barnløse og herjer derfor ute om netterne..
Fjelljenten Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2008 Ja, akkurat det tror jeg kommer til å bli rart. Da jeg var der sist herjet jeg ute om netterne jeg og, men forhåpentligvis kan jeg herje litt hvis mannen sitter hjemme Brydde meg ikke som mye om kollektivtransport til byen sist, jeg koste meg nok i Ås, og bytur i Oslo virker bare stress.
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Nå er det slik at jeg ikke kjenner ei sjel i Ås så jeg drar aldri ut der Jeg vet ikke om det er andre uteplasser enn studentkroa? Hva studerte du og hva har du lyst å studere videre?
Fjelljenten Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. mai 2008 Jeg studerte Naturvitenskaplig fag, og vil fortsette med det Er bare samfunnet ja, men det er det så gøy atte Du får prøve det en gang. Det er gøyest når det er konserter og sånn da.
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #11 Skrevet 15. mai 2008 Hehe, jeg kan jo ikke bare gå å sette meg ned på samfunnet slik at folk tror jeg er idiot Nei, jeg må ha et påskudd for å dra dit alene.. Hehe.. Når kommer du da?
Fjelljenten Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 15. mai 2008 Kommer sikkert i januar, så da kan du slå følge med meg
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #13 Skrevet 15. mai 2008 JANUAR!!! Seriøst, kommer du ikke i auguset heller..?
Fjelljenten Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 15. mai 2008 Nei, det rekker jeg ikke, mye stress før... Men jeg skulle ønske det
Fjelljenten Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 15. mai 2008 Er alle flittige eksamenslesere eller? Det må da være noen her...
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #19 Skrevet 15. mai 2008 Har lagt deg til Og du? Jeg har prøvd å spørre om UMB tidligrtr og fikk ingen respons...
Fjelljenten Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #20 Skrevet 15. mai 2008 3000 studenter... Noen må vel ha barn og sitte på dib
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. mai 2008 #21 Skrevet 15. mai 2008 jeg studerer i ås, men ikke på høyskolen. men det er fint i ås. bor ikke der, men det er mange sudenter der med barn. de bor i de største studentleilighetene og de skryter velgi av miljøet familiene i mellom. de sier at de blir veldig som en gigantisk familie. så sosialt er det! men de jeg kjenner er ikke flylla mennsker lenger så sånn sett vet jeg ikke.
Fjelljenten Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #22 Skrevet 15. mai 2008 Er ikke fyllamenneske jeg heller, tror jeg. Men studentliv er og skal være studentliv. Selvfølgelig med litt moderasjon etter anskaffelse av barn Visste ikke at det var andre steder enn UMB å studere i Ås jeg. Eller mener du kommunen? Det høres kjempekoselig ut da, men jeg bodde i de største leilighetene sist, og jeg tror vi trenger noe større nå, et ekstra rom o.l.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. mai 2008 #23 Skrevet 15. mai 2008 jeg går voksenopplæring vgs. så derfor i ås men ikke UMB men var på UMB i dag. det viker veldig fint der. men også veldig stort. et par stykker i klassen min har kjærester som går på UMB. ingen av de har nevnt noen beskymring i forholdt til BHplass heller eller nevnt noe negativt. så det kan ikke være noe vanskelig og få plass eller dårlig BH. for vi har hatt _mange_ diskusjoner om barn... hehe
Fjelljenten Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #24 Skrevet 15. mai 2008 Det høres fint ut Jeg ble litt bekymret, for på Ås kommunes hjemmeside sto det at det var trangt om plassene, og at Ås var en av verstingene på barnehafedekning for alle.... Det er utrolig fint på UMB, jeg elsker hele skolen, parken, omgivelsene. I begynnelsen kan det virke veldig stort, jeg trodde aldri jeg skulle finne frem, men etterhvert så ser det annerledes ut Det er et drømmested å studere, perfekt å studere i en park i stedet for midt i byen med trafikk på alle sider. Helt herlig!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. mai 2008 #25 Skrevet 15. mai 2008 nabokomunene har fullbarnehage dekning, det er jeg ganske så sikker på. så jeg vil anta at hadde ås vært dårlig så hadde det blitt blussa opp og det vil dem helt sikkert ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå