rosa og en blå Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 ei på 27 mnd (er det da) og en på 10 mnd vogner etc? underholdning? bilsjuke? mat? vil ha masse tips.. )
Stolt mamma Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Ikke så mange tips kanskje.. Vi var der i fjor da datteren min var 1,5 år.. Da bestemte jeg meg for at vi ikke skulle dra dit mer før hun hadde fyllt 3. Det var ikke så mye hun kunne være med på. Vi var inne i trollet og slottet og det syns hun var spennende. Men fikk ikke kjørt den vann-greia de har der.. det så jo sååå spennende ut og hun ble lei seg da hun ikke fikk kjøre. Vi sto for det meste ved noen trampoliner også var vi og så på dyrene.. Ellers vil jeg anbefale å ha med vogn - ganske stort område der. Mat får du kjøpt der - men svindyrt for nesten ingenting...
rosa og en blå Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2008 ja, vet de er for små ( men vi bere MÅ reise bort. syden orker vi ikke. men tenker at de er vel kjekt nok for de små uansett. er jo fornøyd å bare sitte i ei sandkasse. og kjekt for oss voksne at sandkasse ikke bare er hjemme )
Stolt mamma Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Men det er mer å gjøre der en bare Hunderfossen da... Hvis dere skal være lengre enn bare en dag. Tror du finner det meste her: http://www.hafjell.no/sommer/ Jeg har ikke vært på noe annet enn Hunderfossen. Og det er veldig fint der - spennende å se inni trollet og sånn. Veldig bra laget. God tur
grå :) Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 ta med badeklær og kos dere i bassenget der. ta med dere grillmat og grill inne i parken. maten er som sagt dyr bondegårddelen også er fin for de minste får så små bilsyke egentlig? her kom det ikke før eldste var godt over tre år
supergyda Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Hunderfossen er kjedelig for små unger - aktivitetene passer bedre for større barn. Altså: Lite å finne på for de små, drita dyrt, og maten på kafeen var skikkelig dårlig. Og selvfølgelig dyr. Lilleputthammer og Barnas gård er gøy for de mindre. Vi bodde også i en leilighet på en gård en mil eller to utenfor Lillehammer (husker ikke helt hva den het) med sandkasse, husker kaniner, sauer og hester. Det var helt topp.
rosa og en blå Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2008 er det barna på 1-2 år som kjeder seg eller foreldra som kjeder seg fordi barna ikke kan bli med på alt? ser at jenta mi som no er 26 mnd ikke trenger rare greiene for å kose seg:) vi ønsker å ta en biltur med mange stopp og kose oss. kike på et skummelt troll springe litt og leke i sandkasser og grille mat ) hehe
supergyda Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Hvis det er det du vil, kan du kjøre 17 runder rundt kvartalet, sette opp et troll i hagen og dra fram grillen og sandkassesettet. Det er både billig og koselig. Hvorfor reise til Hunderfossen for å gjøre de samme tingene man kan gjøre hjemme? Jeg hadde en stor 3,5-åring som var fly forbannet fordi han ikke fikk lov å gjøre de tingene på Hunderfossen han synes var kule (4-årsgrense på mange). Vi løy på alderen på vannsklia, så han i alle fall fikk gjort noe han synes var gøy mens han var der. Han hadde mye større glede av Lilleputthammer og Barnas gård, begge hadde flere aktiviteter for barn på hans alder. Ved siden av Lilleputthammer hadde de også et innendørs lekeland, som sikkert er flott hvis det er dårlig vær. Vi hadde bare fint vær, så det prøvde vi ikke.
rosa og en blå Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. mai 2008 hahaha... Drit kult :!!! ser det for meg... *ler meg i skakk* fordi eg og sambo sitter inne og kjeder oss.. vi vil ut av huset, se nye ting, bygninger og mennesker. skal reise med ei god venninne og nabo. so det er en kose tur. men dette innlegge var ikke ment som om at eg skal få skjenn fordi eg tar med for små barn på hunderfossen. eg ville ha gode tips om ka eg bør ha med osv.. vi skal innom lilleputt og gård ol vi tar det på sparken ))
supergyda Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 Mente det ikke som skjenn heller :-) Dere kommer sikker til å kose dere. Vi hadde en som var litt for stor og litt for liten:Stor nok til å ønske seg ting, og for liten til å forstå sine begrensninger. Hele dagen gikk med på å forklare en rasende unge at alle tingene han hadde lyst å gjøre var for de store barna, og det var ikke hyggelig for noen.
rosa og en blå Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 15. mai 2008 DET forstår eg.. håper hun ikke blir slik.. blir da 27 mnd. )
supergyda Skrevet 15. mai 2008 #12 Skrevet 15. mai 2008 Det går sikkert bra. Vi reiser ikke tilbake dit før småen er i skolealder tenker jeg, så han får full uttelling for det. Regner med at din minste ligger i vogn, men du må ha vogn til den største også - stort område, små ben... Du kan leie trillevogner der til større unger. Det er badeland der også, men husk for all del å ta med badeklær, håndklær, svømmebleier (Alt kan selvsagt leies/kjøpes til noen vanvittige priser). Maten var både dyr og dårlig synes jeg, så det er sikkert like greit å ta med egen mat.
dumme mamma Skrevet 21. mai 2008 #13 Skrevet 21. mai 2008 Barna er IKKE for små for Hunderfossen. PArken er helt topp fordi det er noe for alle aldersgrupper. Men maten er dyr. Anbefaler og ta med grillmat er griller der overalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå