Gå til innhold

Hvordan er dagene til dere med januarbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sover babyene i løpet av dagen? Og når legger di seg for natta? hvordan er leggerutinene?

Hvor er di på utviklingsplanet? Skjer jo nye ting hele tiden så...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Martin er født 2 februar, men fulgte alle i januarklubben :) hadde termin 27 januar så :)

Hmm, han sover ca. 4-5 timer om dagen, enten i vogna eller i senga :) Han legger seg ikke før vi legger oss, sånn ca 23. men dette er fordi vi har 3 etasjer, og jeg liker å "se" han.. Soverommet er øverst, og stua nederst..

Men han sovner i reisesenga i stua sånn i 20 tiden :) Han får flaske av meg kl 23 og sover da hele nattan :)

Han ELSKER å sitte (med hjelp) og ler så og si hele dagen :) han elsker "HoppeSaGåsa" ;) Ellers så er han sosial av seg, elsker å følge med på ting som skjer rundt seg. Han griper etter leker og ting. Alt han får tak i skal i munnen..

Han holder hodet helt fint selv :) også når han ligger på magen.

:) Fin tråd! =)

Skrevet

Gutten min legger seg mellom klokka 20 og 21, våkner som regel i 3-4 tiden og vil ha pupp. Noen ganger går det bra med bare smokken. Våkner igjen i 7 tiden, da får han pupp og vi står opp. Tar en liten dupp etter en liten time, som varer ca 30min. Søvnen på dagen varierer litt, ut i fra hva vi gjør. Men han har som regel to lange dupper på 2-3 timer.

Når han skal legge seg for kvelden starter vi med å gi litt grøt i 18-19 tiden. Etter grøten steller vi han og tar på nattøy, bader annen vher dag. Så setter vi oss i sofaen og slapper av og koser litt, som regel med pappan sin når han er hjemme. Så får gutten pupp i dobbeltsenga, smokk og kos til han sovner. Det varierer hvor fort han sovner, og om jeg flytter han over i sin egen seng med en gang eller venter til vi går og legger oss.

Ellers så er han en blid å pratsom gutt. I følge HS lå han litt foran gjenomsnittet i utviklingen av å koordinere hendene, mens ellers så er han som gjennomsnittet vil jeg tro. Sitter nesten, å elsker å stå å gå. Av og til så suttrer han for at han vil opp å gå, men vil jo at han skal lære seg å krype først da..men han er en liten stapeis. Lærte seg for litt over en uke å rulle bevisst fra mage til rygg, og klarer nesten fra rygg til mage. Hånden hans kommer i veien så han bekker tilbake på ryggen igjen. Han er veldig nyskjerrig og elsker å stå i sofaen hengende over sofaryggen å se ut vinduet. Er også veldig fasinert av trærne som vaier i vinden og skyggen vår.

Ble litt langt dette, men håper du fikk svar på det du lurte på.

Skrevet

Aiden er født 7. januar og han har 4 måltider pr dag og sover ca 1,5 - 2 timer mellom hvert av dem. Siste måltidet er kl 19 og da sover han til ca kl 8 om morgenen. Så flink atte:-)

Utviklingsmessig er han langt foran alder på enkelte ting(fysiske ting som rulling fra og til mage fra rygg, leke med føttene osv. har gjort dette fra han var 3 mnd) og andre som vanlig(skratter gjør han ikke enda) og har vært det fra han var født. Men dette er jo normalt, ekelte kan være snar på noe og vanlig eller treg på annet. Datteren min var sånn også, og hun gikk da hun var 9 mnd, phu hehe

Ellers så er han så snill at det er utrolig, ikke noe skrik å plage med han, bare kos :-)

Det eneste 'negative' med han er at han har en radar i seg, sånn at når han sover og jeg skal slappe av litt på sofaen, da hører jeg wæææwæææ og likeledes hvis jeg skal spise. Ikke rart jeg raser ned i vekt for jeg spiser jo på innpust hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...