Gå til innhold

Ulike termin på barnimagen og mammanett / andre nettsider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jippi vi er gravide !!

Er 6 uker på vei i dag og er kjempeglad :) Skal til første kontroll i neste uke, og får kanskje nøyaktig termin da. Det vet jeg ikke. Dette er vår første og jeg vet igrunnen ikke så mye. hehe. Men det jeg tenkte å spørre dere om helt konkret. Hvorfor får jeg ulike termin på de ulike terminkalkulatorene på nett? Noen andre som opplever dette? Og vet dere hvilken type utregning som er mest riktig? Vi hadde tre forsøk tre dager på rad og jeg er 90% sikker på at jeg hadde eggløsning siste dagen. Så vi vet ganske nøyaktig når tid befruktning fant sted. Hvertfall med inntill et døgns nøyaktighet. Første dag i siste mens 3. april. Eggløsning onsdag 16. april. Jeg har fått termin både 10. og 8. januar. Noen som vet hva som er rett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også ulik termin på de forskjellige kalkulatorene. stort sett 4 el 5 januar. Hos legen fikk jeg 3. januar og den forholder jeg meg til foreløpig, selv om jeg egentlig vet at den er mest feil.(Jeg vet også når jeg hadde eggløsning). Bruker jeg amerikanske kalkulatorer får jeg 1. januar på alle sammen. Tar det med en klype salt fram til ultralyd, da det er den som blir gjeldende til syvende og sist

Tror det er flere grunner til hvorfor de viser så forskjellig. Bla tar de fleste utg.pkt i 28 dagers syklus og eggløsning på dag 14. Mener jeg også har hørt noe om at de ikke tar hensyn til skuddår.

Skrevet

Vi er akkurat like langt ! Jeg ahr termin ( iflg kalkulator) den 8.januar:)

Befruktningen skjedde gj IVF den 16.4 så jeg vet nøyaktig dato ( hihi). Det stemmer nok at du skal ha termin den 8.1.09 også :))

Skrevet

Takk for svar begge to. Det er vel bare slik at jeg må forholde meg til litt ulike datoer. Er litt kontrollfreak for tida. hehe. og vil vite mest mulig.

Så koselig Bella, at vi er helt likt :) Har du fått 8.jan som termin fra legene også? Jeg skal til legen for første svangerskapskontroll i neste uke, så da lurer jeg på om jeg får termin av han eller ikke. Var der for halvannen uke siden, men da sa han ingenting om det, og jeg glemt å spørre. Hadde tusen spørsmål, men glemte selvfølgelig alle. hihi. Var så opprømt og glad. Vi har prøvd en stund og planlagt dette leeeeenge :) Det har vel dere og iom IVF ?

Skrevet

Fikk samme termin på babyverden,barnimagen,mammanett og legen jeg :P

Skrevet

Jeg får også forskjellig termin, men den på babyverden.no og legen stemmer overens, 14 desember. BIM viser 16 des. De to første gangene har det også vært sånn, vet ikke hvorfor.

Skrevet

På de forskjellige stedene så har jeg termin fra 17-21 desember... Gleder med til UL så jeg får bedre svar. :-)

Skrevet

Hei hei og gratulerer!!! Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid jeg også! Tror jeg er 4-5 uker på vei. Har 35 dagers syklus, derfor er jeg litt usikker på hvordan de teller. Eggløsning finner sted 14 dager før neste menstruasjon, terminkalkulatorer som ikke tar hensyn til syklusens lengde vil være unøyaktige. Altså de som bare tar hensyn til 1. dag i siste menstruasjon. Babyverden har en slik kalkulator hvor du også kan taste inn syklusens lengde og vil da være mer nøyaktig.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...