Gå til innhold

Hva skal deres søte små ha på seg?


Loppelill

Anbefalte innlegg

På 17. mai?

 

Leander skal ha på seg en hjemmesnekret bunad. Men nå er det meldt 9 + og regn så spørs det. Han blir vel sittende med regntøy hele dagen. Men ull under er jo ikke så dumt da.

 

Jeg er forresten ferdig med bunaden min!!! Litt stolt, er bilder på bloggen... Har jobbet med den i 6 - 7 år... tar litt tid når en skal gå gravid og amme et par perioder inni mellom også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er adr. til bloggen igjen Loppelill? Hvilken bunad er det du har sydd? Er igrunn uansett mektig imponert! Utrolig stas å ha på seg hjemmelaget bunad da!

 

Magnus skal ha på seg arvet festdrakt, tror den er fra Obs :-) Her er det for en gang skyld meldt fin vær 17.mai, men tror det når jeg ser det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere ved vel gjennomført bunad da :)

 

Småen skal og ha bunad, mamma har strikket til han, den brukte han i fjor og den passer i år og... :)

 

Selv har jeg vært og handlet gravideklær. gravid-miniskjørt, med tights og tøff skjørte oventil. røde hælesko til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ferdig bunad - du er flink!

 

Thomas skal ha på seg en lånt hjemmesydd bunad, visstnok fra Hardanger. Ikke meldt så fint vær her heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så fin den var :-) Må være skikkelig kry du! Og de tøflene var kjempe fine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, er veldig gilt å ha klart å lage den selv..

 

Du tenkte på de babytøflene? Har noen andre også, skal få lagt ut bilde av de. De er veldig gille å strikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!!!!! Jeg er mektig imponert!!! Flott bunad. Synes det er så fint med bunader med høyt liv.... blir liksom ikke så stramme og varme. Har ikke brukt bunaden min på mange år, men det er fordi jeg synes den blir for trang uansett. Tror det er en gudbrandsdalsbunad. Har ikke hatt så sansen for bunader egentlig, men nå har NT begynt å få lyst på en og da føler jeg at jeg må også. Har du peil på bunader, Loppelill?? Vet du i så om en dame bunad med høyt liv og tilhørende herrebunad med hvit lang jakke (NT har så lyst på sånn jakke nemlig)? Føler liksom ikke at det er så nødvendig med tilknytning til stedet bunaden er fra lenger (jepp, har lest intervju med Mari Maurstad i se og hør!)

 

Linea skal ha på seg strikkebunad som moren til svigerinna mi har strikket til niesen min i sin tid. Den var litt stor da hun brukte den i fjor så i år er den vel akkurat passe. Blir regn og kaldt her også tror jeg, så vi får se hva det blir til med tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så veldig oversikt over hvilke bunader som er. Har nok en hang til tilhørighet ved valg av bunad... Det er ikke så mange bunader med høyt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann hadde dongeribukse (vokst ut av finbuksa siden bryllupet i november *dån* - oppdaget 16. mai!), finskjorte og vest.

Minsten har hatt bunad :) han var så fin atte :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...