Kossi Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 ... for egentlig er det ikke nødvendig i det hele tatt. Men en kjøpeglad mann bidrar til at vi hver måned går minst 3 000 i underskudd. Synes det er både flaut, pinlig og veldig unødvendig. Og det eneste som skal til er at vi reduserer forbruket - noe jeg også har gjentatt maaaaange ganger. Det er som om pengene brenner i lommene hans. Har noen et godt råd? Føler at jeg er i ferd med å resignere. Kan føye til at vi akkurat har kjøpt hus, hans to barn fra første ekteskap bor sammen med oss, og vi har fått et felles barn som jeg er hjemme med for tiden. Hans ekskone har økonomiske problemer, så derfra kommer det ikke penger i det hele tatt. Vi lever altså på våre to helt fine inntekter.
Mamma mjaua Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 jeg får inn MYYYYYYYYE mindre penger enn samboer får inn, og han er alltid blakk på slutten av mnd. så han gidder jeg ikke å ha felles økonomi med. så vi deler utgiftene likt, så kan han bruke det han klarer uten at det skal gå utover meg. han er sløser og jeg er sparer. kjipt for han at han alltid er minst 3000 i minus og jeg alltid er 300000 i pluss. sløserne burde våkne opp og begynne å spare. har ingen rett i havet til å klage over dårlig økonomi. kun deres egen feil når de bruker mer enn de får inn. men skjønner at det er forferdelig for deg, siden dere har felles barn. men hva om begge 2, rett etter lønning, legger av like mye penger hver som skal gå til barna, mat og andre felles utgifter, slik at han er en sløser ikke skal gå utover deg og barna?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Det hjelper iallefall ikke å ha delt økonomi! Det funker ikke i lengden! Her har faktisk begge ansvar og det hjelper ikke å la han slippe unna det! Jeg forstår godt at du er frustrert, men la han se på økonomien deres, få han til å sette opp et budsjett og prøve å følge det en mnd. Så kansje skjønner han at han må ordne på hvordan han bruker penger. Dere kan jo evt. gå gjennom alle tingene han bruker penger på unødvendig, så ser han kansje selv hvor mye han faktisk sløser vekk.
lykketreff:-) Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Noen sløsere er umulige å endre - de vil ikke høre på fornuft. Du burde destruere kredittkortene hans. Hvis det er sånn at han overtrekker lønnskontoen hver mnd, kan du kanskje be banken om hjelp? De kan kanskje kalle han inn til en veiledningssamtale på bakgrunn av overtrekk...?
Mamma mjaua Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 jeg hadde aldri klart å ha felles økonomi med et sløsehue hvertfall. at han skuløle brukt opp mine penger på tull og ingenting? nei takk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå