Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå gir jeg snart opp med å gi lillegutt mat..Det er styr fra morgen til kveld.Han er 7 månder.

Begynner om morgenen..Gir ham grøt og melk..Så får han noen sjeier og sputter det ut...Da vet jeg at dagen blir vanskelig..Melk vil han ha svært lite av.Så det ender alltid med at jeg gir opp med grøten om morgenen og legger ham, så får han resten av melka på senga

Da vet jeg løpet er kjørt..

De andre måltidene spiser han nesten ingen ting melk eller middagsglass..Alt sputter han ut.Tror han syns det er morsomt til tider og..Det eneste som han spiser godt av, er fruktmos med fullkorn..

Men jeg kan jo ikke bare gi det?

Igår var jeg nødt for å kjøpe en ny grøt, for den vi bruker hadde de ikke..Men den ble og sputta ut...Hadde til og med fruktmos oppi grøten...

Jeg tror han merker at jeg gir fort opp..Men jeg blir sååå frustrert..Hva gjør jeg galt??

Hvordan få ham til å spise? Btw, han har påvist melkeallergi..Slo iallefall ut på testen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Her er mitt råd til deg.. :)

Ikke gi han mer grøt nå, vent ei stund til du prøver igjen.

Det jeg har gjort med mine, spesielt den yngste som høres litt lik ut din, er at jeg starter med en halv banan, prøv med det i noen dager til han venner seg til smaken. Når du ser han liker banan, noe de fleste gjør, så blander du det sammen med litt grøt (banan med grøt, ikke grøt med banan :) ) Du kan også prøve å gi litt avocado, det er en kjempegod og fet frukt, veldig mild og nøytral på smak. Litt banan og avocado er et måltid i seg selv med litt melk attåt..:) Hvis ikke noe av dette funker så er jo brød (uten melk) også et alternativt, med litt pålegg uten melk. Kan være det blir veldig interessant for den lille. Kanskje ha litt varm melk i for å bløtgjøre det litt i starten. Håpe dette hjalp iallefall litt. Ikke alle er like lett i matveien. Min første var en drøm, satt bare å gapte, men nr to er en som bruker veldig lang tid til å venne seg fast føde. Lykke til!

Skrevet

Hei..

Er noe styr dette med mating, men det går seg til...Bare vent litt og prøv igjen senere...

I mellom tiden kan du jo prøve å gi han litt brød...En skalk han kan gnage på. Men gir du biter, så gir du veeeeldig små biter...

Det er litt ekkelt,d e begynner å brekke seg og sånt men det er fordi det er uvant...(som regel)

Lykke til...

Skrevet

Hei, hva slags grøt gir du da, siden han har melkeallergi? Regner med at du er klar over at alle grøter som blandes med vann (unntatt Sinlac) inneholder melkepulver, og at han derfor ikke tåler disse? Måtte bare spørre, siden du skriver at du måtte bytte grøt, og det er så lite utvalg i grøter uten tilsatt melkepulver... Noen er forresten ikke glade i grøt. Storesøster her gadd ikke grøt, men ble kjempeglad i brød med leverpostei (uten melk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...