Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 har ei tulle på 4 mnd, men synes dagene blir så ensformig.... Vi står opp 8, da er det bleie og mat...Ligger å prater på gulvet eller sofaen, hun ligger på gulvet alene mens jeg vasker opp, støvsuger osv.... Så er det mat igjen, leker litt...Hun sover 30 min.. Så tar vi oss en trilletur, og tilbake til samme regla... Har ikke bil da samboeren bruker den på jobben, så får ikke dratt ut noen steder... Og vi bor på landet, så kan ikke gå til byen...=( Har dere noen forslag???
❤lille stjerne❤ Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Synes det høres ut som dere har fine dager jeg, det er jo mye det samme om og om igjen når man har små barn. Spise-sove-bæsje-spise-sove-bæsje. Fra 4 mnd og framover blir det mer og mer gøy synes jeg. De begynner å bevege seg, lærer å le etc. Å ligge på gulvet med de små er noe av det beste man kan gjøre. Prate, leke og bare være der nede på hennes nivå. Trenger ikke leke med henne hele tida heller. Man kan f.eks ligge på gulvet med avisen noen ganger også. Kjenner du noen andre med baby så kan du jo be dem inn en tur. Vi har besøk av naboen med sin baby som er 2 mnd eldre enn min en gang i uka cirka og det er veldig koselig. Da kravler jentene rundt på gulvet sammen og mammaene prater. Har du prøvd å spille musikk for henne? Det elsker min jente, og nå har hun begynt å "danse" når hun hører musikk hun liker. Spiller alt mulig for henne, både barnesanger og voksenmusikk. Noen ganger ser vi på dvd, vi låner Baby Einstein på biblioteket. Det synes hun også er superstas! Også elsker hun når vi leker med hånddukker. Har kjøpt flere stykker billig på IKEA. Ellers så er hun bare med meg rundt på det jeg gjør. Går i butikken, henger opp tøy etc. Dagene suser avgårde....
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Har det på akkurat samme måte selv. I går var jeg rimelig lei, men hadde heller ikke vært ute. Sliter også med pollenallergi, så da går jeg ut kun når det er nødvendig (henter storesøster i barnehagen). Før kunne jeg sitte å strikke og lese med henne på fanget, men nå er hun blitt for stor... Jeg sitter mye på nettet og får dårlig samvittighet for det, hehe.
mamman til to gutter Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Nå aner jeg ikke hvor langt på landet du bor eller om det går noen busser der, men... Har dere ikke barselgruppe? eller andre med yngre/eldre babyer som går hjemme i nærheten? Da kan dere hvertfall trille tur sammen eller spiste lunsj hjemme hos hverandre etter tur og skravle mens babyene ligger og titter på hverandre på gulvet (og etterhvert leker rundt hverandre og oppå hverandre) Babysang er veldig hyggelig. Vi fant ut litt sent at det var her, så mini var noe utålmodig når vi var på det, men det passer veldig bra for de på 4mnd og på eldre babyer som er litt mer tålmodige og rolige enn mini er... Hvis ikke det er babysang i nærheten der du bor, kan du jo ha en liten sangstund hver dag hjemme, kjøp deg en barnesangbok hvis du ikke har og lag morsomme håndbevegelser til de forskjellige sangene. Her har vi også åpen barnehage to dager i uka. Da er man der sammen med barnet, men barnet får mulighet til å leke med andre barn og du får møtt andre voksne. Er nok ikke veldig nyttig for babyen din enda, men hun kan jo leke på gulvet mens du snakker med de andre og så vil hun jo få glede av det etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Jeg vasker, rydder,baker brød og kaker, lager middag til mannen og eldstejenta kommer hjem, strikker, sitter på dataen, ordner i ungenes babybøker, går tur, ammer, ser tv, drar til byen og handler klær. Etter hvert regner jeg det blir litt mere barselgruppe treff og så skal jeg være med å treffe de fra din baby som var gravide samtidig med meg som jeg traff da. Er det fint vær skal jeg ordne i hagen og så har jeg holdt på å rydde ut av kjelleren der vi skal pusse opp nå snart.
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Vår dag er slik, står opp kl. 08, da er det bleie og mat som står på tapeten Så leker vi litt, er veldig glad i "HoppeSaGåsa" og han ligger under babygymen og koser seg mens jeg steller og og gjør mitt:) Så er det mat igjen ca kl. 11, og etter det drar vi ut en tur, enten handler, besøker bestemødre eller tanter Triller en tur i butikken og handler mat. Og rett og slett koser oss i hagen hvis det er fint vær.. Lager middag til kælln sånn i 17 tiden, og etter det er det babykos hjemme med mat og TV
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 ta bussen! viktig å komme seg ut arranger treff med andre mødre i samme situasjon - de kjeder seg nok like mye på våre treff (og alene) bruker vi ha - bare lekestund, mens mammaene drikker te - dra på baby kino - dra på kafe - trilleturer - håndarbeid og skravling - trening på trenings studio (enten ha baby med eller i treningsstudioets barnehage) - shoppe - lage bål ute og grille ...tja...må vel bare være kreativ
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Så flink du er. Men hvem passer barnet mens du gjør alt dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå