Gå til innhold

Er folk virkelig så frekke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt litt mye å stri med siste ukene, ikke alt jeg har rukket over eller fått med meg. Så i går ringte det en dame fra der jeg har et lite forbrukslån og sa at de manglet en innbetaling. Og når hun sa det kom jeg jo på at jeg ikke har fått betalt, men det var ikke noe problem, hun skulle sende ut ny regning til meg som da skulle dekke forige innbetaling, og den nye. Jeg takket pent for at det lot seg fikse så lett, og dama ble helt paff! :-o Hun var ikke vant med at folk tok det slik, det vanlige var visst at de ble kjeftet huden full om de ringte slik for å ordne opp i for sene betalinger. What? Det er da virkelig ikke banken sin skyld når man misligholder eller bare glemmer å betale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er mange frekke folk rundt omkring.

Da jeg har glemt noe har jeg bare lagt meg flat jeg og gjort det jeg skulle ha gjort for lenge siden. Kan jo ikke kjefte på andre for noe jeg selv har gjort.

Skrevet

Du har INGEN aning! Når jeg jobbet på viasat kundeservice var det liksom vanlig at folk kunne bli drapstruet osv..

De frekkeste kundene var faktisk de som virkelig burde vært ydmyke!

For eks de som hadde 12 ubetalte regninger av 15 som ringte inn drit forbannet fordi det hadde gått til inkasso eller ikke forsto hvorfor de ikke hadde tv-signal for eks..

ER det virkelig så rart at man kutter signalene og sender videre til inkasso når kunden ikke betaler EN eneste regning? ja det var visst uhørt av oss å gjøre hehe :)

Det var rett og slett så mange frekke og ekle mennesker at jeg sa opp jobben etter bare noen mnd.

Skrevet

Spessielt i et sånt tilfelle bør man jo takke pent. Det er jo kjempebra at de ringer og minner en på slike ting eller for å få en ordning. Alternativet hadde vel vært å sende til inkasso?

Tror grunnen til at folk reagerer negativt er at mange synes det er pinelig. Da er det lett å bli agresiv, men veldig dumt er det jo.

Skrevet

Ja,det finnes faktisk veldig mye frekke folk rundt omkring......

Skrevet

Jupp, mange frekke mennesker. Jeg har jobbet innen kundeservice, og strikketoy var et must for aa holde ut enkelte samtaler, he he.

Skrevet

Akkurat når det gjelder viasat kan vel noe av grunnen være at folk har sittet i kø i en time.

Skrevet

Om folk har sittet å ventet en time så må det ha skjedd en feil, for egentlig skal ingen måtte vente mer enn 3 min (mener jeg å huske) og vi hadde som sto å skrek hvor mange som ventet hele tiden, så det er umulig.

Uansett om man hadde ventet 3 dager på å komme gjennom så er det ikke personen som sitter på kundeservice sin feil at det er mye trøkk på linjene, det er ikke den som sitter på kundeservice sin feil at man ikke betaler regningene sine osv heller..

Eller når man får kjeft fordi kunden har mistet en kanal som ikke er i viasats kanalpakke for eks, KJEMPE gøy ;)

Folk er frekke fordi de tror det er ok når de ikke kan se personen de snakker med, tror neppe noen hadde holdt på sånn om de så oss face-to-face..

Skrevet

Huff, ja fikk rent vondt i meg av hvordan hun forventet å bli behandla. Klart jeg var takknemmelig for at det lot seg ordne. Beklaget så mye at jeg ikke hadde fått betalt og alt og fortalte grunnen. Syns det var veldig fint at de ringte da, mye hyggeligere med en telefon der man får gjort opp enn et anonyt brev med "kan ikke se å ha mottatt".

Gjest irismor
Skrevet

Det finnes mye frekke folk omkring. Men det er enkelte som aldri i livet skulle ha vært kundebehandlere heller.

Måtte i går kapitulere i kampen med nettbanken. Ringte til dnbnor og sa som det var at jeg fikk ikke det nye nettid-systemet til å virke. (på en høflig måte)

Damen i andre enden svarte meg potte surt at det var det ikke hennes feil. Nei da sier jeg pent men det nye systemet er jo ikke akkurat min ide, så det må jo være mulig å få litt hjelp. Får til svar at jeg trengte ikke å være uforskammet!!!

Svarte da like rolig og høflig at det har jeg ikke vært enda heller, men skjønner godt at folk blir det med denne type service. Men du kan jo sette meg over til sjefen din så kanskje h*n kan hjelpe meg på en høflig måte. (da begynte det nemlig å koke under topplokket mitt)

Ja hun kunne jo sette meg over til ITavd så jeg fikk hjelp.

Møtte da verdens hyggeligste kundebehandler som fikset opp i problemet, som faktisk var banken sin skyld og ikke min =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...