Gjest Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Jeg klør så veldig, over alt liksom. Til og med under beina!! smører med krem, men det hjelper liksom ikke. noen råd? er det vanlig forresten?
lille spira Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Det lurer jeg også på! Det klør så vannvittig overalt. Mest på leggene da.. Men ryggen, armene og magen er litt utsatt. Smører med Aloe vera body lotion heeeele tida, men det hjelper bare akkurat når jeg smører...
skalha1t etter3.pp Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 de e svangerskapskløe..ej hadde de i mitt forge svangerskap på leggane og i haudebotnen.er ingenting som hjelper..jordmora sa til meg atte eg kunne vere forsiktig med tøymykner å sånt..eg byttet til vaskemiddel som ikkje var parfyme i men synst ikkje de hjalp så mye. eg klødde meg til blods..
august o8 Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Hei! Jeg klødde også noe vanvittig for en stund siden, og for meg hjalp det veldig å smøre meg med en feit krem (bodybutter) fra bodyshop. Hver dag, og spesielt etter en har dusjet. Jeg for min del smørte meg morgen og kveld, uansett, for det hjalp veldig!! Håper det funker for dere også! Den lukter jo veldig godt også, og så får en veldig myk hud!! Bare pluss med denne kremen!
Elisin m gutt ute og pike inni Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har hórt at dersom det klór pá magen og puppene er det pga at huden strekker seg og det er viktig á bruke en antistrekkmerkekrem. Dersom det fortsetter á kló sá kan det vaere pga veskemangel, sá drikk mere vann! Dersom det fortsetter sá vet jeg ikke hvorfor ;-)
mamma 240706 Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Hei. I forrige svangerskap fikk jeg ekstrem kløe under føtter og i hendene i uke 35. Denne type kløe kan være farlig. Skyldes for høye verdier av gallesyre i leveren. Jeg har stor fare for å få samme "sykdom" i dette svangerskapet, men fikk beskjed om at symptomene sjelden kommer før i uke 32. Kløe i håndflater og under føtter er likevel greit å snakke med lege/jordmor om. Jeg ble innlagt umiddelbart og måtte sette igang fødsel i uke 37. Kløe andre steder på kroppen er som regel ikke farlig.
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Seriøst?? Jeg klør mye under føttene og i håndflatene... Men jeg er bare i uke 26 da. har legetime 28. mai så får nevne det for legen da. Jeg klør ellers også overalt. veldig på legger, lår, rygg, mage og puppene. spesielt om kvelden. argh!
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #9 Skrevet 17. mai 2008 Jeg må bare skrive i denne tråden igjen. Har lest litt om svangerskapskløe, og nå er jeg bekymra selvfølgelig Jeg klør intenst over hele kroppen, masse i håndflatene og under fotsålene. Jeg skal dra til legen fortest mulig for å ta leverprøver, men jeg lurer bare på om det virkelig er mulig å få alvorlig svangerskapskløe i uke 26? for det må jo være verre jo tidligere man får det?? Æsj, nå er jeg ikke så glad.... blir jo redd for ungen:(
mumrikka fødeklar Skrevet 17. mai 2008 #10 Skrevet 17. mai 2008 Hei Jeg hadde ekstrem svangerskapskløe forrige svangerskap fra 3. måned og ut til ca 6 uker etter fødsel.. Klødde stort sett på hele kroppen. Fikk tatt blodprøver for å sjekke lever verdier, men hos meg var ikke de forhøyet, så det var ikke noe farlig. Bare Jæ..... ubehagelig med kløen, sov lite på natt og når varmen kom var det uutholdelig... Håper at kløen din vil gi seg, jeg prøvde alt fra hvitvask, havre i badekaret, feite kremer, kalde dusjen parfymefri skyllemiddel etc men klødde uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå