Gå til innhold

Rutiner når barnet er ca 8 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg trenger hjelp!!

Min lille frøken på 8 1/2 mnd spiser nesten bare pupp og det helst på natta. Skal prøve å få lagt opp et strengere regime med mat og søvn, så trenger å høre fra andre hvordan dere har lagt opp dagen.

Når spiser de, hva spiser de og når sover de?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da min lille var på den alderen hadde jeg innført 4 måltider. Likvel ville han ha pupp på natta.... skulle ikke være behov for det.... Jeg tok grep.... kjøpte boken "Sov godt" av Karin Naphaug, og gjennomførte "terrornetter"..... det tok to netter, så sov han over!! La seg kl. 19, og sov til ca. 6. Men da var det godt med pupp altså!! ;o)

Skrevet

Tulla mi er snart 8 mnd. Hun sov natten gjennom frem til hun var 6 mnd, og da var det tydelig hun hadde behov for mer mat. Slet med tilvenning av grøt i 1,5 mnd nesten. Nå, endelig er jeg opp i 2 porsjoner, morgen og kveld, og nå sover hun stort sett hver natt. Får fremdeles pupp 5 ganger i døgnet. Hun sover 2-3 lurer om dagen litt avhengig av hvordan dagen er. Hender vi er mye på farta på dagtid, så ikke alltid like lett å få faste lurer. Begynner å få litt mønster på ting da. Legger seg i 19-20 tiden, og våkner mellom 6-8 på morgen.

Skrevet

08.00 Står opp, morgenstell og pupp

09.00 Grøt

10.00-11.00 Sove

12.30 Lunsj: frukt eller brød

13.30-15.30 Sove

16.00 Middag

19.30 Kvelds

20.00 Natta

Dette er ca.tider! Prøver å holde tidene men det er ikke lett! Dessuten bestemmer han litt selv når han skal sove og sånn.

Han er 9 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...