Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 nå som vi har kjøpt ny bil skal vi bytte ut sete til veslejenten.. noen som kan anbefale noen? enten til 18 eller 25 kg vet ikke hva som er best. men det må kunne ligges ned i hvilestilling siden vi skal kjøre en del langt..
Mamsen og lillegutt Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 HTS sitt izi combi. det kan legges litt bakover. og så kan det være både bakover og fremovervendt. Vi liker det veldig godt. det går til 18 kg.
Zitro Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Jeg sverger til maxi Cosi sine seter. Hadde Beesafe, men solgte det fordi jeg var missfornøyd med det. Reis til forhandler og be om å få prøve setene i bilen din. Det gjorde jeg... Gikk ut og inn av Babyshop og testa de fleste setene i bilen. Gikk helt greit det.
miss blithe Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Jeg er veldig fornøyd med recaro sine seter. Har for øyeblikket recaro young expert og småen storkoser seg i det. Der er hvilestilling i sete
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2008 kan maxi cosi sitt legges ned i ryggen? hvor har de recaro seter? takk for svar=)
Zitro Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Nei, MaxiCosi kan ikke legges ned etter hva jeg veit... Recaro har dem på Babyshop har jeg sett.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. mai 2008 Maxi Cosi Priori XP kunne justeres fra sitte posisjon til soveposisjon sto det=)
pink1254788 Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Vi har ActaGraco Cosmic Comfort, kjempefornøy, kan brukes både framover og bakover, noe som var et must for oss:)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. mai 2008 kan det legges ned i hvilestilling å hvor får eg tak i det? må nok i butikker å prøve seter så litt lurt å vite hvor jeg skal lete.. vet hvertfall at der er barnas hus å reflex her
miss blithe Skrevet 15. mai 2008 #13 Skrevet 15. mai 2008 Hvis du har en bilmekaniker i familien kan du bestille recaro setene igjennom dem . Vet ikke om det går ann å bestille dem selv fra hellanor men kan jo prøve. Young expert går foresten opp til 18 kg. Ellers vet jeg ikke hvilke barneutstyrsbutikker som leverer dem desverre.
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 15. mai 2008 #15 Skrevet 15. mai 2008 Har recaro. Kjempefornøyd med det.
EnMamma Skrevet 16. mai 2008 #16 Skrevet 16. mai 2008 Vil fraråde deg på det sterkeste fra å kjøpe et fremovervendt Recaro sete. Hvis du leser litt om temaet vil du skjønne hvorfor :-) Mitt beste tips er: Ta med bilen ut og prøv forskjellige bakovervendte seter, finn det som passer i deres bil. Velger dere et bakovervendt sete fra en anerkjent produsent skal dere kunne føle dere trygge på at dere har gjort et godt valg. Her er noen forslag til andre seter dere kan se på(bakovervendt): * Akta Graco Cosmic Comfort 0 - 25 kg, godkjent opp til 18 kg i baksetet, 25 kg i forsetet. * Akta Graco DuoLogic 0 - 18 kg, kan festes med isofix, 2 pkts. eller 3 pkts. sele. * Brio Zento 0 - 25 kg * Britax FixWay 0 - 18 kg, isofix. * Britax Hi-Way 0 - 25 kg * Britax Secura 0 - 25 kg * Britax Multitech 9 - 25 kg * Britax Two Way Elite 9 - 25 kg * HTS BeSafe iZi Combi X1 0 - 18 kg * HTS BeSafe izi Kid X1 0 -18 kg * MaxiCosi Mobi 9 - 25 kg * Recaro Polaric 9-18 kg, isofix. Mange lovpriser kombiseter men: Jeg ville ikke lagt vekt på å kjøpe et kombisete, i hvert fall ikke med tanke på å bruke det forovervendt etter hvert. Skal barnet sitte fremovervendt er det tryggeste alternativet en beltestol med god sidestøtte og rygg, IKKE fremovervendt barnesete(men ikke fra før barnet veier minimum 15 kg og helst ikke før de er 4 år gamle). Det tryggeste er å ha de bakovervendt så lenge man har muligheten til det, det er anbefalt av Norges fremste eksperter(blant annet leger, Trygg Trafikk, Statens Vegvesen og NAF) at barna sitter bakovervendt til de er min. 4 år. Forresten noe som kan være greit å vite er at bøyde ben hos barnet ikke er farlig, det skal også veldig mye til før det blir vondt(men det ser ofte ubehagelig ut for oss voksene, barna sier selv fra hvis det gjør vondt). Om bøyde ben i bil: http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/09/byde-ben-er-ikke-farlig.html Et alternativ til plassering av barnesetet(om man har dårlig plass) er bakovervendt i forsetet om airbagen er koblet ut. Selv har vi Britax Two Way Elite(bakovervendt i besteforeldre bilen) og Akta Graco DuoLogic som vi er veldig fornøyde med. Lykke til med handelen :-) hjemmesider: www.britax.no www.akta.se
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 16. mai 2008 hun skal sitte bakovervendt, så trenger ikke stresse for å finne et begge veier..
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 16. mai 2008 #18 Skrevet 16. mai 2008 Vi har Britax to-ways-elite. Synes faktisk det er litt vinglete vi..vurderer å kjøpe Recaro eller hva det heter...men for nå se...er salg på bilseter i juni-)
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 16. mai 2008 #19 Skrevet 16. mai 2008 Til HI.. Et lite tips er å faktisk kjøpe ett sete som KAN snus begge veier, for du vet aldri om barnet ditt blir bilsyk...Det gjorde vår jente, hun kastet opp bare vi skulle opp på rema! Så vi måtte snu vårt sete. Hun satt bakovervendt som baby da, men bilsyken kom plutselig..og det var helt forferdelig. Men for all del det kan jo være din datter ikke blir bilsyk da, ville bare nevne det......
EnMamma Skrevet 16. mai 2008 #20 Skrevet 16. mai 2008 Man får alltids solgt det på Finn om så skulle skje. Det er ikke noe poeng i å ta sorgene på forskudd.
EnMamma Skrevet 16. mai 2008 #21 Skrevet 16. mai 2008 Enten så passer ikke setet i deres bil eller så har dere ikke montert det riktig. Det skal ikke kunne rikkes på. Vi har hatt TWE i to forskjellige biler og det står bør fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå