Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Her har mannen tenkt til å reise hjem til foreldrene sine, nærmere bestemt til sin hjemmeværende mor..Slik at han kan få litt mer frihet som han sier.. Synes det er dårlig gjort overfor meg..., her har jeg brukt permisjonen hjemme med familien så han skal få tid med mini, hatt middagen på bordet til han kommer hjem osv... Tror ikke han skjønner at det er tøft nok for meg som det er å skulle være borte fra gutten min på dagtid. Jeg trenger ikke at han skal reise vekk med gullet mitt i flere dager, uke etter uke! Vitsen med pappaperm er jo at pappan skal få mer tid med bebisen, men her i huset blir det visst sett på som fri fra jobb... Andre her som har det på samme måte, eller har alle snille menn som har tenkt til å gjøre det samme som dere gjorde...??
mams-til-tre Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 det hadde ikke jeg godtatt om det var min mann det var snakk om. Her i huset skal han være hjemme på lik linje som jeg har vært. Han skal være med tulla, og så får han vaske huset, og lage middag. Har du ingenting du skulle ha sagt i denne saken?
mamman til to gutter Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Mannen min skal være hjemme i sommer, så hans plan er å være mye ved et utebasseng i nærheten sammen med mini som elsker å bade. Tror nok ikke jeg kan regne med å komme hjem til helt ryddig og nyvasket hus så ofte, men det gjør ikke han nå heller, så det synes jeg er helt greit. Jeg skal i tillegg jobbe korte dager, så det blir jo mindre tid for han å være alene også. I barselgruppa mi, skal flere av fedrene være hjemme samtidig, så vi har en plan om å la dem møtes, så de kan ha en pappabarselgruppe mens de er hjemme. Kanskje det kan være et tips for mannen din også? Hadde mannen min reist bort med mini, hadde jeg blitt veldig sur og lei meg, heldigvis har han ikke tenkt tanken engang.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har middag på bordet når mannen kommer hjem hver dag, og har gitt grei bekjed om at jeg forventer samme service når han er hjemme:)
@nemone Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Begynner å jobbe igjen neste uke og da skal min kjære gjøre akkurat det jeg har gjort en del måneder: ta seg av baby, levere/hente eldstemann i barnehagen, holde huset sånn nogenlunde i orden, gå tur med hunden (og baby) osv osv. Jeg ammer vesla så det er utelukket at han kan reise bort over natten - hun liker ikke MME eller frosset morsmelk (har prøvd en zillion ganger - bare spytter ut). Hadde jeg ikke ammet hadde det vært greit om han tok seg noen turer bort (han gjorde det med eldstemann som var flaskebarn) - men ikke hele tiden. Jeg syntes det var kjempedeilig med huset for meg selv og kunne ta lange dager på jobb - men det var kun noen enkeltdager - aldri en uke av gangen for eksempel. Da hadde jeg blitt gretten ja. Synes mannen din er litt på bærtur må jeg si, slå i bordet og si at det pappaperm ikke har noen ting med hans frihet å gjøre - men at han skal være sammen med barnet. Men han må få frihet til å gjøre ting på sin måte - men ikke være konstant borte - det høres ikke noe alright ut.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Det hadde ikke jeg godtatt! Pappaperm er ikke ferie! Da skal man være hjemme og bli kjent med barnet sitt, og for meg er det en selvfølge at den som er hjemme skal gjøre husarbeid og ha middagen klar til den som jobber. Det har jeg gjort i årevis nå, og nå skal pappaen i huset snart ha permisjon og da forventer jeg at han gjør det samme! Og kjenner jeg han rett kommer han til å være kjempeflink!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå