Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Er det noen som vet om det har noe å si om man drikker endel kaffe tidlig i svangerskapet? Vet ikke om jeg er gravid ennå, og prøver å drikke mindre kaffe, men er så trøtt og trenger å fungere på jobb. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Jeg mener å ha lest at man ikke bør ha i seg for mye koffein. Sjekk Mattilsynet.no evt matportalen.no Jeg var og kaffeavhengig, men det styrte seg selv, for jeg mistet helt lysten på kaffe under graviditeten. Var egentlig ikke veldig kvalm i begynnelsen, men kaffe bød meg rett og slett imot.
*bolla pinnsvin* Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Det er et eller annet med at for mye koffein kan hemme veksten til fosteret. Lurer på om det er 1-2 kopper som er anbefalt maksimum hver dag.
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Maks to kopper, drikker du mer oeker du faren for spontanabort i starten av svangerskapet. Men faren oeker ikke mye (10% kanskje, husker ikke, du faar google i vei). Dessuten hemmer kaffe jernopptaket og koffein er ikke bra for fosteret ellers heller.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Takk for svar, vet det ikke er helt bra. Sist klarte jeg å kutte det helt ned til koffeinfri. Men ennå vet jeg ikke om jeg er gravid, da. Må uansett kutte ned...takk for litt spark bak! HI
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Du trenger ikke kutte helt ut, men begrense deg litt. Hvis du holder deg unna ting med koffein som cola og anti-celulittkremer saa kan du fint ta et par kopper kaffe om dagen
linneha Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 jeg er helt avhengig av cola light, men da jeg ble gravid fikk jeg helt avsmak på det. Kanskje det blir sånn med deg også, at du rett og slett ikke får lyst på kaffe.
høstbarn:) Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Jeg fikk helt avsmak på kaffe, klarte ikke å drikke det før noen måneder etter fødsel. Nå er jeg avhengig igjen- utrolig hvordan kroppen sier ifra om hva den vil ha, og hva den ikke vil ha...
Gulljentene Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Har lest flere steder at et par kopper kaffe pr dag i svangerskapet er ok. Men drikker du f eks mye cola så må du selvsagt kutte ned på kaffedrikkingen. Jeg var litt på nivå med to-tre doble cappucino/kaffe latte pr dag før jeg ble gravid, så var ganske avhengig!! men klarte meg fint med en "halvannen" (mellomting mellom enkel og dobbel)latte e.l. da jeg var gravid (kunne blande kaffestyrken på den selv siden jeg jobbet et sted med tilgang på ordentlig kaffebar - he he).
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 Jeg var / er kaffeavhengig, og det var faktisk sånn jeg fant ut at jeg var gravid, ved å spy av smaken av kaffe... Jeg fikset ikke lukten og smaken i hele svangerskapet. Dagen etter fødselen drakk jeg et stort krus varm nydelig kaffe... Ellers så har jeg hørt at et par kopper om dagen er helt ok
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 Haha, jeg hadde det likedan. Klarte ikke kaffe da jeg gikk gravid og storkoste meg så dagen etter fødselen, da smakte det endelig med kaffe igjen! Jeg hadde forresten ikke hatt dårlig samvittighet for to kopper kaffe pr dag!
Sylteflesk Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 Jeg drakk MYE kaffe før jeg ble gravid - klarte å kutte ned til 2-3 kopper, og det var jeg fornøyd med, selv om de anbefaler maks 1-2 kopper. Byttet ut noe av kaffen med koffeinfri. Drikker ikke noe cola eller te da, bare kaffe. I starten da jeg var litt kvalm, hadde jeg ikke så lyst på kaffe som vanlig, og etterpå hadde jeg vent meg til lavere inntak. Det gikk ganske greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå