olebrum78 Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Lyst prøve en ny salat... Og hvilket brød lager jeg.. Alt bør kunne lages dagen i forveien...
Himmel og hav Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Tenker du grønn salat eller potetsalat? Hvis du vil lage en knall god og annerledes potetsalat bør du prøve denne: Potetsalat fra Østerrike 8 mellomstore poteter ½ løk 1 ss sukker 2 ts salt hvit pepper 3 ss olje 2 ss hvitvineddik ½ dl oksekraft (eller vann + buljongterning) Kok potetene med skall. Bland alt det andre i en bolle. Smak til at det er passe surt/salt/søtt. Skrell potetene mens de er varme og del dem i skiver og ha oppi til det andre. Hvis du har nypoteter med veldig tynt skall kan du droppe skrellingen. La den bli kald før servering. Grønn salat ville jeg ikke laget dagen i forveien, for den blir gjerne litt vissen, og det utelukker bruk av f. eks. avokado. Av brød så ville jeg halvstekt en foccacia dagen før, og så kjørt den inn i ovnen igjen i 5-10 min rett før den skal spises. Jeg har rota bort foccaciaoppskriften min, men det er mange gode på nettet! God 17.mai!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå