Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Mannen min er maga klar for baby. Det VAR vell jeg og. Men nå har jeg fått panikk. Og så til di grader og.

Alle forventer at det skal bli baby rett etter at en har giftet seg. Men det er ikke jeg så sikker på.

Alt er gale med graviditet og baby og det som der bærer med seg, inni mitt hode for tiden.

Strekkmerker, henge pupper, amming (ja jeg synes det er ekkelt) fødsel og svangerskap. Det er så grådig urettferdig at jenter må igjennom dette..

Heergud. Hvorfor legger jeg ut dette innlegget.??

Nei. Det ble veldig negativt.

Det er bare det at jeg er så fryktelig usikker.... Og ja, alderen tar meg snart igjen... buhuuuu..... 28 :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er krise i hodet mitt...

Skrevet

Hei!

Jeg føler med deg og har selv hatt akkurat de samme tankene for noen år siden. Men jeg var singel da og følte ikke annet press enn at mamma ville bli bestemor.

Jeg var rett og slett ikke klar for å bli mamma enda tror jeg! For plutselig en dag så var ikke alt det "skumle" så skummelt lenger - og da jeg faktisk ble gravid (da var jeg 31 år) ble alt faktisk mye lettere enn jeg forestilte meg. Ikke har jeg strekkmerker, ikke hengepupper, amming ble ganske koselig, og fødselen gikk myyye lettere enn jeg hadde fryktet...

Jeg har ikke så mye å si for å trøste deg egentlig, men jeg tror ikke du er alene om å føle slik! Men jeg synes heller ikke du bør prøve å bli gravid før du føler deg klar for det - ikke føl deg presset til det! Det er din kropp og ditt liv:)

Skrevet

hmmm.... du må ikke tenke sånn. hvis alle tenkte sånn hadde det ikke blitt en ny generasjon her på jorda.

hvis du smører deg med fuktighets krem hver gang du har dusjet( godt på brystene, rompa, låra) så er huden mere tøylig slik at du slipper strekk merker, det er ikke alle som får henge pupper og det går an å trene opp igjen, amming?? ikke noe problem, det finnes brystpumper og morsmelkerstaning, men fødsel må du igjennom, men her kan du få smertestillende og du får masse råd på sykehuset om dette, jeg syntes ikke det er rart at du tenker sånn, det er mye som spiller inn når en har lyst på barn. det er bare fint at du legger ut sånn innlegg for da er det sikkert flere som har det sånn og kan gi deg råd om dette.

alderen din er vel ingen alder!!!

hvis du hadde vert 35+ så kunne du ha tenkt sånn!!!!

du finner helt sikkert ut av det!!!!

lykke til!!

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger.

Dytter meldingen litt lenger opp jeg

Skrevet

Tror ikke det er så unormalt å føle sånn du føler jeg. Jeg er også 28 år, nylig gift og er klar for barn begge to nå. For min del har det vært mye praktisk som skulle på plass (jobb, utdannig osv.) før jeg torde tenke på det, men nå er jeg klar. Tror jeg i alle fall... Jeg får innimellom sånne "panikk" minutter der jeg ikke helt fatter hva vi holder på med og om vi er "skikket" til å ta vare på et helt nytt menneske... og ikke minst om vi er klar for alle endringer en sånn liten krabat fører med seg. Men sånn er det vel for oss som ikke har en anelse hva vi går til :)

Skrevet

åhh.. Det er så greit å se at det er andre som har/har hatt samme tanker som meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...