Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt av en hatliste da........

Selv her vil jeg si hat i dag er..........hmmmmm..............hmmmmmmm..... noen lette skyer og kanskje litt vind

Skrevet

*holde meg langt unna Daniel* =S

Gjest sug lut fet ballade
Skrevet

Du kan få pen blomst og kake av meg, Daniel, jeg kan bake ny til 17.mai, hvis det gjør deg litt gladere.

Skrevet

"god morgen"

tusen takk, kake hadde holdt lenge i normalmodus

17. mai kan noen stappe langt opp der det måtte passe , jeg gidder ikke å delta

Skrevet

Neimen, skal vi gjennom dette nå igjen? Først jula og så dette? Hva med veslebråk og godklumpen i halsen når skolekorpset spiller Gammel Jægermarsj og ungene har flagg og det er is på hvert hjørne?

Skrevet

Jeg føler entusiasmen din har smittet.

I motsetning til alle andre år, med skulking, har jeg i år planlagt piknik i parken for store og små.

Og vi har faktisk et flagg som er planlagt med på utflukten.

Skrevet

Kult. Bare vær oppmersom på at den verste raddis kan få anfall av halsklump og sånt, min Blitzervenninne fant seg selv vinkende til kongen på Karl Johan en gang med et fårete gledessmil.

Skrevet

stemmer det, du lurte meg til et juletre du

lillebråk får andre ta seg av

Skrevet

Jeg er generelt åpen for halsklumper, men jeg er usikker på om jeg er der allerede i år.

Vi har ikke så altfor mange kongelige i Bergen.. Og siden jeg haaaater buekorps, så får de meg gjerne bare til å bli provosert og oppgitt, i motsetning til hvordan bergenser liksom er programert til å reagere når de får trommehinnene lammet av tromming.

Men jeg gleder meg litt til festpyntede småttiser som er høy på sukker og livet.

Skrevet

Ja, og kom ikke og si at du ikke likte det.

Men om det er sånn at du ikke har barn på dagen er det også mulig å gjøre alternative greier - bare ikke sitte inne og mugne som et svett kvisete pubertetsmonster som skal demonstrere sin motvilje.

Skrevet

juetreet var fint det, her det sto alene mens vi var i kongsberg

tenkte jeg skulle sove gjennom dagen faktisk, hvis jeg klarer det

Skrevet

Sove er akseptabelt og nyttig, men ikke akkurat noe som får livsgnisten til å ta salto av glede.

Skrevet

nei...men hvis du ser gnisten min noe sted så si ifra da :) også får du ha en fin søttendemai, med eller uten ull.

Skrevet

Herregud, hadde fortrengt de bergenske buekorpsene frem til nå. De pleide å øve omtrent utenfor vinduet mitt, jeg tror jeg kastet vann på dem ved en anledning.

Skrevet

Det har jeg også gjort. men nå er jeg voksen, og kan ikke kaste vann på hjernevaskede småunger. Sukk..

Skrevet

Er buekorps radikalt annerledes enn skolekorps? *uvitende østlending*

Skrevet

Ja, det vil jeg påstå. Ellers hadde vel ikke disse forbanna buekorpsene vært så kjent som de er..

Husker jeg hadde en diskusjon her inn for sikkert to år siden, ang buekorpsenes opprinnelse. Bergensere flest mener de er et heilbergensk fenomen, og ser fint bort fra at det var hanseaterene som innførte disse korpsene.

Googler du så finner du sikkert mange fine bilder av små gutter, ned i 5 årsalderen som marsjerer i uniformer og med imiterte gevær. De litt eldre trommer på skarptrommer, litt sånn marsjaktig.

Korps har jeg faktisk gode assosiasjoner til, fra jeg var liten. Buekorps er for meg ekstremt militant.

..men så er jeg 100% imot våpenleketøy og lek som går ut på å drepe andre mennesker. Til tross for at lek imiterer voksenlivet, så syns jeg ikke krig og drap skal være noe moro.

Skrevet

Gevær - er det mulig. De er altså sånn militantmarsjereunger - da skjønner jeg.

Det med våpenleketøy er vanskelig. Jeg har måttet spise kameler, men trakk grensa ved sånt som ser realistisk og moderne ut. Det er på sett og vis ikke det samme med pil og bue og western-revolver, selv om død er død.

Skrevet

Jeg vet at det jeg har kamelspising i sikte, i årene fremover. Jeg har tre brødre som lekte nok av krig i barneårene. Jeg ser det som særdeles usannsynlig at jeg kan kontrollere hva de kjøper i gave. Vi har allerede Disneystæsj i huset, uansett hvor smakløst vi voksne syns det er.

Jeg aner ikke hvordan jeg kommer til å ta det, når den tiden kommer. Men i utgangspunktet er jeg negativ.

Ang buekorps, så vet jeg at jeg kommer til å være nødt til å stå stødig (andre med samme utgangspunkt har også vært nødt til å bite seg i tungen mens de svelgte unna kamelene). Det fine er at etter hvert som småen gror til, jo mer bevisst blir jeg. Tidligere har det bare vært et irritasjonsmoment, mens nå så syns jeg det er smakløst og ganske uetisk å holde fast på en tradisjon som til de grader er militant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...