Gå til innhold

Ja, da var arbeidsdagen nesten over

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og i dag startet den jo faktisk ikke før kl. 7, hvis man da ser bort fra litt amming i 3-tiden. Og et par ganger opp av sengen for å ta på dyne og dytte inn smokk...

Har akkurat satt på dagens siste vaskemaskin, jammen glad vi ikke bor i blokk med restriksjoner på når man kan vaske tøy!

Slitsomt med 24 timers jobb, men jammen egentlig stort sett en takknemlig jobb også, med arbeidsgivere som ofte viser at de setter pris på jobben jeg gjør.

Fikk kommentar fra store-snupp i dag om at hun var så utrolig glad for at jeg ser når hun trenger å prate og at jeg tar meg tid til henne, selv om jeg har baby:-) Og at hun er veldig, VELDIG glad i meg! Tenk å ha en så fin nesten-tenåring!

Og 4 super-glade 10 og 12-åringer som hoppet av glede over å komme hjem til nystekte vafler etter skolen:-)

Og den super-travle mellom-snupp som griper tak i mamman sin og forlanger laaaang bamseklem med koselyder.

Og lille-baby-snupp som smiler når hun blir lagt for kvelden som om hun sier: takk for i dag, mamma, nå skal det bli godt å sove:-)

Mange sånne små ting som gjør at man kan være fornøyd med seg selv og livet her man går og suller for andre dag og natt.

Men så blir du kanskje spurt på tampen av dagen:

- Hva har du gjort i dag da?

og du svarer:

- Nææ, ikke noe spesielt...

For det er så lett å glemme de små usynlig tingene. De som er viktigst av alt. Blikkontakt, klemmer, smil, støtte, tid, trøst, heiing, megling, diskutering (nei, vi krangler ikke, vi diskuterer!)...

Kanskje vi hjemmearbeiderne skulle laget oss en liste innimellom - over alt vi får gjort i løpet av en dag. Ja da tror jeg jammen vi kunne blitt litt overrasket noen og envher. Og kanskje unnet oss pause litt oftere.

God natt - og fortsatt god arbeidsdag:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har en fantastisk arbeidsplass med flotte brukere, skjønner jeg. Og det inspirerer nok til å yte langt mer i løbet av en dag enn fek. jeg gjør på min arbeidsplass.

Når jeg er på jobb har jeg sure kunder som maser. stressete kolleger som ikke må forstyrres - sjefer som ikke kan forvalte ressursene sine. Og da tenker jeg - jeg er jo LO medlem. Jeg har rettigheter. jeg gidder ikke yte mer en det til nød står i tariffen at jeg skal.

Så der ser du - når arbeidsgiver og kundemassen verdsetter deg og den jobben du gjør, så trives du og yter til 1000.

Tusen takk for ett fint innlegg - det var veldig kjekt å lese på tampen av dagen :-)

Skrevet

Tror nok din arbeidsplass er litt lik den som jeg har permisjon fra nå, dessverre. Og at ganske mange har det akkurat sånn uten å kunne se at det kan være annerledes. Det finnes mange udugelige bedriftsledere/ledere rundt omkring, som ikke klarer å skape gode arbeidsplasser.

Men så ser jeg innimellom venner eller andre som faktisk gleder seg til å gå på jobb hver dag, og da er det jo mulig. Så lenge alle som jobber der går i samme retning, samarbeider og verdsetter hverandre.

Jeg tror nok jeg skal prøve å finne en sånn ute-arbeidsplass etterhvert. Et sted hvor man får såpass lønn og anerkjennelse for strevet at strevet ikke blir strevsomt:-)

Skrevet

Hei tebekaa,

Dette var kjempeflott skrevet, og absolutt noe til ettertanke.

Spesielt min første tid som nybakt mamma var jeg veldig misfornøyd, og lite tilfreds med situasjonen. Da skulle jeg gjort hva som helst for å kunne begynne å jobbe igjen. Nå har heldigvis tingene gått seg til, og jeg ser at alt jeg gjør får jeg kjemperespons på, og det er jo så morsomt! Som du skriver, blikkontakten, klemmene, smilene. Da er livet verdt å leve! Skulle ønske jeg kunne være hjemme litt lenger jeg nå, bare jeg slapp all den kjedelige husvasken og ryddingen...

Skrevet

Synes du beskriver mammalivet så veldig fint!!

Jeg har nå vært sykemeldt i 4 mnd pga slitt akkilles: kjipe greier men også veldig lærerikt.

Jeg har fått tid til å fundere på masse rart og noe av det jeg har kommet frem til er at jeg er veldig veldig glad i jobben min og mine kollegaer. Ser virkelig frem til å begynne på jobb og det forstår jeg er et privilegium.

Jeg jobber som ped leder og det er ofte tanken slår meg; så heldig jeg er!! Greit lønna er flau men hvem andre får betalt for dette da:

Gå tur i skogen med ei varm lita hånd i mi kl 11 på en mandag; da snakker vi ikke om mandagsblues nei!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...