Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Når legger dere dem for kvelden? Vi har lille snuppa vår sammen med oss i stua, tar henne ikke med før vi går og legger oss rundt kl 23-24. Når burde man begynne å innføre litt mer "rutiner"?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Jeg lurer litt på samme ting. Vår jente er også 6 uker, og hun sovner ikke før rundt 23 (hvis jeg er heldig). Pappa'n går og legger seg 2200/2230, mens jeg blir sittende i stua til hun har sovnet. Må også sitte litt etter hun har sovnet, for ellers våkner hun med en gang jeg legger henne ned. Noen ganger sovner hun på puppen, mens andre ganger sover hun når jeg går rundt og vugger henne. Skulle veldig gjerne sett at hun sovnet av seg selv i senga, men det er kanskje for tidlig?? Vi har prøvd å innføre litt rutiner. Vi pysjer rundt 2100, men sovner hun da når hun har fått mat eller bare på armen, så våkner hun etter få minutter. Sånn er det uansett om hun har sovet masse på ettermiddagen eller vært mye våken..... Skulle gjerne hatt noen tips til kveldsrutiner her også......
Han79 Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Vi begynte da jenta vår var 6 uker. Helsesøster anbefalte rundt 6-8 uker. Vi bader hun i 20-20.30 tiden, legger hun i vugga si og synger noen faste sanger. Dette har fungert bra for oss i 3 uker nå.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 mini begynner å bli veldig trøtt rundt 18-1830tiden så jeg starter kveldsstellet da, men ikke alltid han sovner før 20-22tiden. prøver å få inn rutiner,men det er sannelig ikke enkelt.hehehe.. han har blitt litt bortskjemt da han har vondt i magen pga KISS,men nå er han så og si frisk så nå er det hardkjør på rutinene.han har blitt så vant til å bli bysset i søvn, men det gikk fint uten i gårkveld og i dag:) litt skriking ble det,men det må man tåle.satt å holdt han i hånden og strøyk på han til han sovnet=) Leger og hs sier babyer ikke legger til seg vaner før de er 3mnd men det er bare tull!hører flere som sier det å.De er skikkelige vanedyr. Det er ikk enkelt med rutinene, men man får bare prøve med godt mot:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå