Gå til innhold

Hva er "Wild Jam"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer veldig på hva "wild jam" er ??? Og hvem kan bruke det og til hva? ;-) Hmmm... muligens et teit spm men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du

Ikke teit spm i det hele tatt :-)

Så vidt jeg har funnet ut, brukes Wild Yam hovedsakelig for å gjøre lutealfasen lengre. Wild Yam kalles jo "naturlig progesteron", og det er dette hormonet som gjør livmorslimhinna klar til å ta imot et befruktet egg. Progesteronet når en topp ca. en uke etter eggløsninga. Blir man gravid, vil progesteronnivået fortsette å øke, men hvis det derimot ikke har skjedd noen befruktning, synker det ganske raskt. Når progesteronnivået har kommet under et visst nivå, brytes livmorslimhinna ned, og mensen starter. Wild Yam skal tas mellom eggløsning og mens.

Håper dette hjalp litt ?

Skrevet

jeg skjønner overhode ikke hvor du har fått din info fra. for den stemmer ikke overens med infoen jeg har fått.

http://www.urtesenteret.no/index.php?productID=790

jeg fikk anbefalt wild yam av en ernærings fysiolog . å han sa at jeg skulle ta wild yam hele syklussen. dette fordi wildyam hjelper kroppen til å fungere bedre.

å nei wild yamen klusser IKKE med progesternet vårt. d er jo en grunn til at menn også kan bruke dette som kosttilskudd.....

Skrevet

ps jeg glemte å si at ja d har positiv innvirkning på syklussene våre men d er som sagt fordi dn hjelper kroppen å fungere bedre.

Wild Yam inneholde stoffer som regnes for å være forløpere for hormonet progesteron. det er ikke d samme som at dn inneholder progesteron.

Skrevet

Da beklager jeg ! Jeg har jo bare søkt på nettet om alt mulig i denne perioden når jeg forsøker å bli gravid, som man gjerne gjør når man lurer på ting ;-)

Det var IKKE meningen å komme med feilinformasjon, og det beklager jeg så mye !!

:-)

Skrevet

d var foresten ikke meningen å være så krass..

unskyld.

Skrevet

Neida, jeg tok det ikke personlig - er bare glad for at noen rettet opp feilinformasjonen jeg både ga, og satt inne med selv ;-)

Ha en kjempefin kveld !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...