Gå til innhold

Påleggstips, anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ahh, sliter sånn med å finne på noe godt å ha på skiva/knekkebrødet.

Det siste har det gått i gulost, egg, makrell i tomat og nugatti air - men trenger noen nye tips:)

Hva spiser dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser mye roastbiff med tomat på skivene, knallgodt!

Og så elsker jeg sardiner! Men det er kanskje litt sært...

Skrevet

Hehe du er jo varigjert i påleggsveien, her går det i ost, type norvegia, og misvær... Av og til egg og kaviar på skiva i helga. Prøver å huske å kjøpe inn noe når vi får besøk :-S

Får heldigvis lunsj på jobb 2xuka så får litt variasjon der...

Skrevet

Jeg spiser smøreostene (kylling, skinke og naturell), prior kyllingpostei, skinke (ymse slag, med salat, agurk og tomat), gulost, en sjelden gang brunost, makrell i tomat, crabstics, egg og tomat..... og hmm.... vet det er mange som spiser fiskepudding på. Eple er faktisk også godt...

Skrevet

Og en ting til jeg spiser MASSE av, det er cottage cheese. Enten med banan eller skinke på. Mmmm...... (kan sitte og momse av boksen også jeg da, og har det på havregrøten til frokost)

Skrevet

her går d mye i leverpostei, gulost, italiensk salat, kyllingsalat, taffelost, brunost osv..også peanøttsmør, naaam (fått helt dilla)!! og litt nugatti max, egg m majones, nam nam.. og mye agurk, paprika for å friske opp brødskiva litt. åååå, nå ble jeg sulten gitt=)

Skrevet

her går d mye i leverpostei, gulost, italiensk salat, kyllingsalat, taffelost, brunost osv..også peanøttsmør, naaam (fått helt dilla)!! og litt nugatti max, egg m majones, nam nam.. og mye agurk, paprika for å friske opp brødskiva litt. åååå, nå ble jeg sulten gitt=)

Skrevet

Skrevet

Hmm.... Hva med skinke, salat,tomat,agurk? Kanskje en daesj majones ogsà? Eller omelett? Jeg liker à variere litt, ikke bare bròdskive, men ogsà knekkebròd eller baguett.... Ogsà salater med forskjellige ingredienser, og bròd ved siden...Kyllingsalat feks. :-)

Skrevet

Tubeostene til Kavli! Jalapeno og mexican er favorittene om dagen og inneholder ingen av de "farlige" bakteriene:-)

Ellers; leverpostei med agurk, brunost, kaviar med gulost, avokado med sitronpepper og tomat, mager servelat, løvtynn skinke med tomat, lett syltetøy med cottage cheese, gulost med paprika, banan. Jeg savner veldig salami og noe litt salt som spekemat, men holder meg unna. Jalapeno og mexiacan osten smaker i hvert fall litt:-)

Skrevet

tunfisksalat!! med agurk,tomat, masse oregano og vårløk. helt dilla!! =D

Skrevet

Pleier å steke brødskivene min med hvitløkssmør i panna og ha på tomat, agurk og rødløk som har blitt blandet med litt olivenolje, balsamico og nykverna pepper :-)

Skrevet

Tunfisk pá boks, med bare litt majones og paprika pá er kjempegodt, og tunfisken(ikke fersk, skal helst ikke spises) har veldig gode stoffer i seg for graviditeten.

Ellers sá er min favoritt gulost og kalkunskinke favoritt, med paprika eller agurk. Og kokt egg med kaviar! Eller en liten omelett, burde spise opp til 4 egg i uka.

Og brunost med syltetóy pá! Har ikke spist brunost pá mange ár og har fátt helt dilla, supergodt pá rosinboller ogsá!

Men er leverpostei noe saerlig? Har fátt beskjed om á holde meg unna det. Bare spórr, ikke for á krangle ;-)

Skrevet

Glemte á si at jeg alltid har spist masse tunfisk pá boks, i pasta salater, i majonessalater osv men det er INGENTING jeg synes er mer ekkelt enn det ná under graviditeten, skikkelig lei meg! Men blir dárlig bare ved tanken.... Antidilla...

Skrevet

Laybik: Tror ikke du skal spise så mye roastbiff.. ift at det er rått kjøtt..

Skrevet

Jeg har i hvert fall hørt at leverpostei trygt kan spises! Står ingenting om det på matportalen heller. Der står det at det er svolværpostei og lofotpostei man skal holde seg unna som gravid pga at de inneholder over 25 % fiskeslever.

Man skal vel holde seg unna for mye innmat pga for mye A vitamin (?), men jeg har fått beksjed om at leverposteien i Norge trygt kan spises, og at det er sundt i tillegg da den inneholder mye jern:-)

Uansett så spiser jeg den kun når den er helt nyåpnet, sånn bare for å være på den sikre siden..;-)

Skrevet

Åh..nå fikk eg lyst på cottage cheese, det har eg ikke spist på leeeenge!:P Syns det er kjempe godt med litt jordbærsyltetøy oppå:P

Skrevet

Tusen takk jenter:) Nå har jeg fått mange gode tips, så nå blir det nok en tur på butikken i kveld:)

Fikk innmari lyst på leverpostei hvertfall:) Med agurk på! :) Mmm...

Skrevet

Jeg fikk ogsá lyst pá leverpostei, med majones og agurk mmmm Men bor jo ikke i Norge og vil helst ha god norsk! Tar ikke sjansen her...

Skrevet

her var dte mange gode påleggstips:) spiser kveldsmat nå før jeg skal legge mefg (utrolig trøtt og eksamne i morgen). har på salat, kinke, tomat og agurk mmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...