Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan det er for førstegangsgravide å bli satt i gang.

Usikker på om jeg er moden eller ikke, men kan jeg risikere at selve prosessen tar mange dager itilfelle man ikke er moden og sånn?

Er ikke sykehus så begeistret for å sette i gang med mindre det er store medisinske grunner for det? Spesielt når det gjelder førstegangs?

Får også de som settes igang mer intense rier uten stopp?

Har hørt rykter om dette=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du bli satt i gang selv eller?

Jeg kan no bare snakke for hvordan jeg opplevde det, og jeg kan ikke sammenlikne med vanlig fødsel for det har jeg ikke opplevd enda.

Jeg ble satt i gang en fredag før termin,(som var søndag) og jenta mi kom natt til søndag.Jeg fikk 4 modningstabletter og de var inne å kjente etter åpning.jeg var ikke moden i det hele tatt til termin.og jeg tror det var derfor at disse undersøkelsene i forbindelse med sjekking av åpning var det verste jeg har opplevd.det er det jeg husker mest fra fødselen faktisk.husker jeg lå å grudde meg mens jeg så på klokken.for jeg visste at hver 6 time skulle de komme å stappe hånda si oppi der og putte inn ei ny pille dersom det ikke var åpnet seg.Jeg håper jeg aldri trenger å bli satt igang igjen.Slik var det for meg da,ikke alle har det vel slik.Er du moden så gjør det nok ikke så vondt, men som legen sa til meg så kunne de ikke få inn en knappnål engang under den første undersøkelsen.selve riene husker jeg ikke som så veeldig vonde(kan ikke sammenlikne med noe),men det jeg husker med pressriene var at de føltes ikke helt riktig egentlig.vanskelig å forklare, men litt utilstrekkelig om du skjønner.Så mitt råd er at hvis du har et valg, så ville ikke jeg bli satt igang uten at det er god grunn til det..jeg tror hvertfall nå at en fødsel er bedre som skjer når du er moden for det,at kroppen er moden for det.håper jeg ikke skremte vannet av deg nå, eller kanskje det???

Skrevet

Kjekt å få høre litt fra folk som har opplevd dette...

Blir vel uansett satt i gang enten nå snart eller ved termin.

Så må vel gjennom denne prosessen uansett omtrent, med mindre jeg er så heldig å komme igang av meg selv, noe som jeg tviler på..

Er litt skeptisk angående å lure kroppen til å få igang fødsel, men sånn er det jo bare.

Tror jeg kan skjønne følelsen din ved å ikke ha riktige pressrier.

Går å grubler som bare det rundt omkring dette...

Skrevet

Hei!

Jeg hører ikke til her inne riktig enda, men jeg har opplevd begge deler. Jeg ble satt i gang tre uker før tiden med nr 2 pga mistanke om blindtarmbetennelse. Var ikke moden. Jeg husker dette som en flott fødsel! 'Fikk en modningstablett først. Riene kom ganske raskt etterpå. Deretter tok de vannet. Tre timer etter første tablett var jenta vår født. Fikk epidural i tilfelle jeg skulle operere etterpå (slapp heldigvis det). Var ikke annerledes enn de andre fødslene mine. Kanskje den beste?

Du vil nok få mange forskjellige historier om igangsetting. Disse fødslene er akkurat så forskjellige som de "vanlige" fødslene.

Ønsker deg lykke til!!!

Skrevet

jeg ble satt i gang 3 uker før termin. det er ikke å anbefale! gikk med rier i 2 døgn og måtte ha 3 tabletter før noe skjedde. det er det verste jeg har vært med på i hele mitt liv! riene var så kraftige at jeg ikke kunne få ny tablett hver 6 time som er vanlig, men ingen åpning kom før etter nesten 2 døgn. jeg gikk da fra 2 cm til full åpning på 45 min så det var ganske intenst! det er ikke gunstig å bli satt igang når en ikke er moden. jeg ble satt i gang pga blodtrykk på 160/110, men de er egentlig ganske strenge, spesielt med førstegangsfødende. jeg håper jeg slipper det igjen, men faren er stor for at blodtrykket blir like høyt neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...